به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، جلسه کارگروه ارتقای سطح خدمات مسافری استان یزد با محوریت برنامهریزی جامع، توسعه زیرساختها و تضمین ایمنی سفر زائران حسینی و همچنین مسافران اعزامی به مراسم تشییع قائد شهید امت، در محل پایانه مسافربری غدیر یزد برگزار شد.
در نشست فوق معاون حمل و نقل این اداره کل بر ضرورت مدیریت دقیق ترددها تأکید و اظهار کرد: تأمین ناوگان هوشمند، مدیریت زمانبندی سفرها و هماهنگی بیندستگاهی، سهضلعی اصلی برای ایجاد سفری روان، ایمن و شایسته برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) و تشییعکنندگان رهبر شهید انقلاب است.
الزام نصب GPS و رصد لحظهای ناوگان برای ارتقای امنیت جادهای
جواد ذاکر با اشاره به الزامات قانونی ابلاغی، نصب و فعال بودن سامانههای هوشمند پایش و موقعیتیابی (GPS) را برای تمامی ناوگان مسافربری اعم از اتوبوس، مینیبوس و سواریهای کرایه برونشهری الزامی دانست و گفت: اطلاعات دریافتی از این سامانه، ملاک اصلی ارزیابی عملکرد و کنترل سفرهای برونشهری است و رانندگان مکلفاند در مهلت مقرر نسبت به فعالسازی آن از طریق شرکتهای مجاز اقدام کنند؛ چرا که نظارت دقیق بر ناوگان، مستقیماً با حفظ جان و ایمنی مسافران در ارتباط است.
تغییر در نحوه تخصیص سوخت سواریهای کرایه از ابتدای تیرماه
ذاکر در ادامه به برنامه جامع تامین و تخصیص حاملهای انرژی اشاره کرد و افزود: «از ابتدای تیرماه، تخصیص سهمیه سوخت بنزین به سواریهای کرایه، منوط به سنجش عملکرد پیمایش بر اساس صورتوضعیت صادره خواهد بود و اطلاعات کارکرد ناوگان مستقیماً به شرکت نفت ارسال میشود.
وی در پایان تأکید کرد: مالکان و رانندگان سواریهای کرایه باید در تمامی سفرهای جادهای (درون و بروناستانی) نسبت به اخذ صورتوضعیت دارای کد رهگیری اقدام کنند تا در فرآیند تخصیص سوخت با مشکل مواجه نشوند.
گفتنی است در این نشست علیرضا غیرتمند و رضا حسین زاده روسای ادارات حمل و نقل مسافر و ایمنی و پایش هوشمند حمل و نقل، نمایندگان انجمنهای صنفی و شرکتهای حملونقل مسافر و همچنین مدیرکل دفتر انتظامی امنیتی استانداری، نیز حضور داشتند.
گفتنی است در این نشست سامان نیازی سربازرس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان و بازرس ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی در استان یزد، علیرضا غیرتمند و رضا حسین زاده روسای ادارات حمل و نقل مسافر و ایمنی و پایش هوشمند حمل و نقل، نمایندگان انجمنهای صنفی و شرکتهای حملونقل مسافر و همچنین مدیرکل دفتر انتظامی امنیتی استانداری، نیز حضور داشتند.
