شناسهٔ خبر: 224113 - سرویس استان‌ها

نصب GPS برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری سیستان و بلوچستان الزامی شد

ناوگان اتوبوسی سیستان و‌بلوچستان معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، از الزام نصب سامانه موقعیت‌یاب (GPS) بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری استان خبر داد و گفت: مالکان ناوگان مشمول باید در مهلت‌های تعیین‌شده نسبت به نصب این سامانه اقدام کنند تا از اعمال محدودیت‌های قانونی و اختلال در فعالیت ناوگان جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف هوشمندسازی ناوگان، ارتقای نظارت بر عملکرد وسایل نقلیه و مدیریت مصرف سوخت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: آخرین مهلت نصب سامانه GPS برای ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۵، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریورماه ۱۴۰۵ و ناوگان مینی‌بوسی تا اول آبان‌ماه ۱۴۰۵ تعیین شده است.

وی تأکید کرد: در صورت عدم نصب سامانه GPS در موعد مقرر، سهمیه سوخت ناوگان قطع شده و از صدور صورت‌وضعیت (سند حمل) جلوگیری خواهد شد که این موضوع در نهایت منجر به توقف فعالیت ناوگان خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به تعداد ناوگان فعال در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، ۵۰۰ دستگاه سواری کرایه و ۳۰ دستگاه مینی‌بوس در بخش حمل‌ونقل عمومی مسافری استان مشغول فعالیت هستند که مشمول اجرای این طرح می‌شوند.

باقری خاطرنشان کرد: مالکان ناوگان برای نصب سامانه GPS می‌توانند به نمایندگی‌های استانی شرکت‌های پیمانکار دارای مجوز رسمی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراجعه کنند.