شناسهٔ خبر: 224121 - سرویس استان‌ها

عملیات اجرایی ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی رودان در حال اجراست

ایمن سازی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رودان استان هرمزگان از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات رفع نقطه حادثه‌خیز پیچ «جغین شمالی» و اجرای پروژه‌های بهسازی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، آرش زاور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی محورهای شهرستان رودان گفت: شناسایی و رفع مخاطرات ترافیکی با هدف کاهش تصادفات و بهبود وضعیت تردد، اولویت اصلی این اداره است.

وی در خصوص رفع گره‌های ترافیکی تصریح کرد: اصلاح و رفع نقطه کور در پیچ «جغین شمالی» به عنوان یکی از نقاط اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، گام مهمی در جهت افزایش دید رانندگان و ایمن‌سازی این مقطع حادثه‌خیز برداشته شده است.

زاور در ادامه به اقدامات میدانی صورت گرفته برای ارتقای کیفیت رویه راه‌ها اشاره کرد و افزود: تیم‌های عملیاتی موفق شدند در یک بازه زمانی دو روزه، عملیات لکه‌گیری محور روستایی «ماشنگی به مازگرد» را به طول ۳۵ کیلومتر با بهره‌گیری از دستگاه «فلکس‌اسفالت» و مصرف ۱۵ تن آسفالت به اتمام برسانند.

وی افزود: همچنین ۱۰ کیلومتر از محور پرتردد بندرعباس به رودان تحت عملیات لکه‌گیری قرار گرفت و مسیرهای «بادافشان» و «بادافشان به دهنو سراب» نیز به طول ۷ کیلومتر تسطیح و بهسازی شد.

رئیس اداره راهداری شهرستان رودان ضمن اشاره به اقدامات نظارتی گفت: در کنار پروژه‌های عمرانی، توجه به نظم و انضباط ترافیکی نیز در اولویت قرار دارد؛ لذا با همکاری و گشت‌های مشترک با پلیس راه، طرح‌های کنترلی دروازه‌ای با هدف اعمال قانون و پیشگیری از تخلفات جاده‌ای به‌صورت مستمر اجرا می‌شود.

زاور در پایان با اشاره به اهمیت پاکیزگی حریم راه‌ها خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات در توقفگاه‌های بین‌راهی، پاکسازی پارکینگ‌ها و شانه خاکی محور ترانزیتی «رودان به کهنوج» به طول ۱۵ کیلومتر انجام شد تا تردد ایمن و روان برای تمامی مسافران فراهم شود.