شناسهٔ خبر: 224190 - سرویس استان‌ها

افزایش ۱۵۸ درصدی تخلیه کالا در مرز مهران

ترانزیت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام از رشد چشمگیر جابه‌جایی بار در پایانه شهید سلیمانی مهران خبر داد و گفت: در دو ماهه نخست سال جاری میزان تخلیه کالا در این گذرگاه بین‌المللی از لحاظ تناژ ۱۵۸ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام) حیدر دشتی‌پور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال جاری و با تسهیل فرآیندهای مرزی و تلاش مجموعه راهداری پایانه مرزی مهران به رکورد تازه‌ای در جابه‌جایی بار دست یافته است.

 وی افزود: یک هزار و ۱۸۴ دستگاه کامیون، عملیات تخلیه ۲۶ هزار و ۱۶۵ تن کالا را انجام داده‌اند که این میزان در سنجش با زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد ناوگان ۱۱۷ درصد و از نظر وزن ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: در بخش ترانشیپمنت نیز ۱۱ هزار و ۵۰۴ دستگاه کامیون با وزن ۳۱۱ هزار و ۲۲۴ تن کالا در محوطه‌های گمرکی مهران جابه‌جا شده که در این بخش رشد ۹ درصدی در تناژ و ۴ درصدی در تعداد ناوگان ثبت شده است.

 دشتی‌پور یادآور شد که در بخش خروجی حمل یکسره نیز ۹۶۴ دستگاه کامیون حامل ۱۵ هزار و ۵۲۸ تن کالا از مرز مهران خارج شده‌اند.

 وی اضافه کرد: در حوزه ترانزیت نیز ۱۲ هزار و ۵۸ تن کالا از این مرز راهی مقاصد هدف شد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: مرز مهران به دلیل کوتاهی مسیر و امنیت بالا یکی از مهم‌ترین مسیرهای صادرات و ترانزیت کالا به کشور عراق است و تلاش می‌شود با تقویت زیرساخت‌ها و کاهش زمان توقف ناوگان، روند جابه‌جایی کالا در این گذرگاه بیش‌تر تسهیل شود.