به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، بازدید میدانی و جلسه کارگاهی بررسی روند اجرای پروژه ملی تعریض و بهسازی محور شفت–احمدسرگوراب با حضور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شفت، اعضای دفتر ایشان، پیمانکار، مشاور پروژه و جمعی از مسئولان مرتبط برگزار شد.
در این نشست، آخرین وضعیت اجرایی پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه با قراردادی به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال اجراست و از جمله طرحهای مهم زیرساختی شهرستان محسوب میشود.
حاضران در جلسه مهمترین چالشهای پیشروی اجرای پروژه از جمله تأمین مصالح، تخصیص و تأمین اعتبارات و راهکارهای تسریع در روند عملیات اجرایی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
سجاد اعتمادی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شفت، با تأکید بر نقش این پروژه در ارتقای ایمنی تردد، کاهش مخاطرات جادهای و بهبود زیرساختهای حملونقل منطقه، خواستار رفع موانع موجود و تسریع در فرآیند تأمین منابع و مصالح مورد نیاز شد. وی محور شفت–احمدسرگوراب را یکی از مسیرهای مهم ارتباطی شهرستان دانست و تکمیل آن را از مطالبات جدی مردم منطقه عنوان کرد.
در ادامه، پیمانکار پروژه ضمن اعلام آمادگی برای تسریع در اجرای عملیات، بر ضرورت تأمین بهموقع مصالح و تخصیص اعتبارات جهت تحقق برنامه زمانبندی تأکید کرد. همچنین مشاور ارشد معصومی با اشاره به اهمیت پروژه برای توسعه شهرستان، از پیگیری موضوعات مطرحشده و تلاش برای تأمین اعتبارات از طریق مراجع ملی و دستگاههای ذیربط خبر داد.
در پایان جلسه، بر تداوم هماهنگی میان عوامل اجرایی، نظارتی و مسئولان شهرستان برای رفع موانع و تسریع در روند اجرای پروژه تأکید شد.
