به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا رضائی برون مدیرکل راهآهن شمالشرق ۱ با اعلام این خبر اظهار داشت: در ادامه عملیات نوسازی و بهسازی خطوط ریلی، فرآیند تعویض ریلهای قدیمی با ریلهای طویل در بلاک «شیرینچشمه-بسطام» عملیاتی شد.
وی با اشاره به منحصر به فرد بودن این عملیات تصریح کرد: در این مرحله از پروژه ریلهای یکپارچه ۱۰۰ متری که پیشتر در کارگاه موقت مونتاژ شده بودند و توسط واگنهای مخصوص (استراکچر) به محل عملیات منتقل شده بود، جایگزین ریلهای فرسوده و مشخصا از سوزن خروجی ایستگاه شیرینچشمه به سمت ایستگاه بسطام در بلاک فرد میشوند.
رضائی برون در بازدید میدانی از این پروژه تأکید کرد: ارتقای ایمنی و افزایش سرعت مجاز قطارها، دستاورد اصلی نوسازی شبکه ریلی است که گامی مؤثر در مسیر پایداری شبکی ریلی است.
عملیات تعویض ریلهای فرسوده در این منطقه از فروردینماه سال جاری با تخلیه ریلهای طویل کلید خورد و بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، این پروژه محدوده ی ایستگاههای «بکران» تا «شاهرود» را تحت پوشش قرار خواهد داد و تا تکمیل نهایی در موعد مقرر ادامه دارد.
