شناسهٔ خبر: 22425 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش دما و ناپایداری‌های جوی در سواحل شمالی/ وقوع گردو خاک در استان‌های خوزستان و ایلام/ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در تهران طی دو روز آینده

آب و هوا کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما و ناپایداری‌های جوی در سواحل شمالی خبر داد و گفت: وزش باد شدید روی جنوب غرب کشور نیز در این مدت در استان‌های خوزستان و ایلام باعث ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: با نفوذ جریانات خنک روی کشور انتظار داریم امروز و فردا کاهش دما، بارش باران، رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور رخ دهد.

نقشینه با بیان اینکه در این مدت برای بعدازظهرها و اوایل شب نیز رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق ، شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است گفت: یکشنبه گستره بارش‌ها محدود به نیمه شرقی کشور شده و همچنین شدت بارش‌ها برای امروز بر روی استان‌های مازندران، ارتفاعات تهران، گلستان، گیلان، سمنان و خراسان شمالی اعلام شده است.

وی در ادامه بیشترین بارش‌های فردا را در ارتفاعات شرقی تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و شمال سمنان اعلام کرد و افزود: امروز و فردا دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش بادهای شدید مواج خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی تأکید کرد: وزش باد شدید روی جنوب غرب کشور نیز در این مدت در استان‌های خوزستان و ایلام باعث ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

نقشینه با بیان این مطلب که با ابرهای باران‌زا وقوع رگبار، رعد و برق و بارش تگرگ باعث می‌شود پتانسیل وقوع رواناب و سیلاب در دره‌ها و شیب‌های کوهستانی افزایش پیدا کند گفت: این مسئله می‌تواند موجب آبگرفتگی و حتی تگرگ در پاره‌ای از نقاط شود.

به گفته وی تهران نیز برای امروز و فردا صبح همراه با رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان اضافه کرد: بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۲ ، فردا ۲۸ و کمینه دمای آن برای فردا ۱۹ و یکشنبه  ۱۸ درجه اعلام شده است. تهران نیز در روز یکشنبه  آسمانی صاف و کمی ابری همراه با رشد ابر بر روی ارتفاعات و وزش بادخواهد بود./