به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه سال ۱۴۰۵ با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، محمدعلی طالبی استاندار کرمان، معتمدی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، علی حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، سیدرحیم وزیرینسب فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بخشی از باند دوم محور سیرجان _ قطروییه به طول ۲۵ کیلومتر به بهرهبرداری رسید.
حاجیزاده در خصوص این محور گفت: این پروژه که از طرحهای زیرساختی و راهبردی کشور در حوزه راهسازی محسوب میشود، با هدف تسهیل ارتباطات جادهای، کاهش سوانح رانندگی و تسریع در روند جابهجایی کالا و مسافر اجرایی شده است.
وی افزود: بر اساس گزارشهای فنی، قرارداد اولیه این پروژه ۵۸۳۰ میلیارد ریال بوده که با لحاظ کردن تعدیلها و هزینههای اجرایی، هزینه بهروز شده برای این قطعه به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: افتتاح این محور گامی مهم در جهت ایمنسازی یکی از شریانهای حیاتی استان کرمان و بهبود زیرساختهای حملونقل این منطقه ارزیابی میشود.
