شناسهٔ خبر: 224366 - سرویس استان‌ها

۵۴ بازدید میدانی ازمجتمع خدماتی و رفاهی در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری

IMG_20260618_201236_(600_x_400_pixel).jpg معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از انجام ۵۴ بازدید مستمر و میدانی از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، سعید سارانی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تأکید بر نقش مهم مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در تأمین آسایش و آرامش مسافران اظهار کرد: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های پشتیبان سفر، نقش بسزایی در کاهش خستگی رانندگان، افزایش ایمنی تردد و ارائه خدمات مطلوب به مسافران دارند و از این رو نظارت مستمر بر عملکرد آن‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی به کاربران جاده‌ای خدمات ارائه می‌کنند و از ابتدای سال جاری تاکنون، تیم‌های نظارتی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با انجام ۵۴ بازدید میدانی از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی واقع در محورهای مواصلاتی وضعیت ارائه خدمات و میزان رعایت استانداردهای لازم را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

سارانی ادامه داد: در این بازدیدها بخش‌های مختلف مجتمع‌ها از جمله رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جایگاه‌های عرضه سوخت، فروشگاه‌ها، فضاهای استراحت، محوطه‌های عمومی و همچنین وضعیت بهداشت، ایمنی، نظافت و کیفیت خدمات ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و نواقص احتمالی جهت رفع به بهره‌برداران ابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های نظارتی گفت: تمامی نتایج بازدیدها در سامانه نظارت و ارزیابی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی ثبت و پایش می‌شود تا روند بهبود خدمات و رفع مشکلات به صورت مستمر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در تشریح عملکرد سال گذشته این حوزه نیز تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۴۷ مورد بازرسی و ارزیابی از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان در سامانه نظارت و ارزیابی ثبت شده که نشان‌دهنده اهتمام این اداره کل به ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مسافران است.

سارانی با تأکید بر تداوم این برنامه نظارتی تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود با همکاری بهره‌برداران، تمامی نواقص موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود تا مسافران و رانندگان بتوانند در طول سفر از خدماتی مطلوب، ایمن و باکیفیت بهره‌مند شوند.

وی در پایان اظهار داشت: ارتقای سطح خدمات مجتمع‌های بین‌راهی، افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای، ترویج فرهنگ سفر ایمن و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای استراحت رانندگان از مهم‌ترین اهداف اجرای این بازدیدها و نظارت‌های مستمر در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی است.