به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شهر فرودگاهی، صبح امروز شنبه ۳۰ خردادماه، در راستای پیشبرد اهداف تحول دیجیتال و ارتقای زیرساختهای فناورانه، آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سالن جلسات حوزه مدیرعامل برگزار شد.
این مراسم با حضور رامین کاشفآذر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)و اصغر نوراللهزاده، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد تا بستری برای تعامل میان صنعت هوانوردی و اکوسیستم نوآوری کشور فراهم آید.
رامین کاشفآذر، مدیرعامل شهر فرودگاهی، در ابتدای این مراسم با تأکید بر لزوم عبور از الگوهای سنتی مدیریتی و بهرهگیری از فناوریهای پیشران، اظهار داشت: هدف ما تبدیل شهر فرودگاهی به یک "هاب نوآوری" در صنعت هوانوردی است. امضای این تفاهمنامه با صندوق نوآوری و شکوفایی، مسیر ما را برای جذب ایدههای برتر، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و بومیسازی فناوریهای پیچیده هموار میکند. ما به دنبال آن هستیم که هرگونه بهینهسازی در عملیات فرودگاهی، از مدیریت ترافیک مسافران تا هوشمندسازی خدمات، بر پایه نوآوریهای کاربردی و علمی باشد.
وی در ادامه افزود: این همکاری به ما کمک میکند تا علاوه بر کاهش وابستگی به فناوریهای خارجی، محیطی جذاب برای متخصصان و استارتاپهای حوزه ICT و لجستیک ایجاد کنیم تا ایدههای آنها در مقیاس واقعی در دروازه هوایی کشور به خدمت گرفته شود.
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست، آمادگی این صندوق را برای حمایت مالی و مشاورهای از پروژههای فناورانهای که منجر به بهرهوری و افزایش کیفیت خدمات در شهر فرودگاهی میشود، اعلام کرد.
این تفاهمنامه نقطه آغازین یک همکاری جامع برای تجاریسازی فناوریهای نوین در محیط فرودگاهی است که در راستای تبدیل شدن به یک "فرودگاه نسل چهارم" و هوشمند، گامی کلیدی محسوب میشود.
