شناسهٔ خبر: 224553 - سرویس استان‌ها

پروژه‌های راهداری در کریدور چابهار–مشهد شتاب گرفت

IMG_20260620_205050_(600_x_400_pixel).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از تداوم اجرای پروژه‌های بهسازی و ارتقای ایمنی در کریدور راهبردی چابهار–مشهد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۶ پروژه فعال در محدوده این کریدور در استان با هدف افزایش ایمنی، بهبود کیفیت راه‌ها و تسهیل تردد کاربران جاده‌ای با جدیت در حال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: کریدور چابهار–مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی کشور، نقش مؤثری در جابه‌جایی کالا و مسافر و اتصال جنوب شرق به شمال شرق کشور دارد و به همین دلیل، ارتقای زیرساخت‌های این مسیر همواره در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

 وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا افزود: در حال حاضر ۶ پروژه در این کریدور در محدوده خراسان جنوبی فعال است که شامل ۴ پروژه روکش آسفالت در محورهای بیرجند–سربیشه، نهبندان–زاهدان، بیرجند–قاین–خضری و کمربندی قاین، یک پروژه اصلاح نقطه پرحادثه مصوب ملی شامل احداث زیرگذر بجد و یک پروژه ارتقای ایمنی راه‌ها شامل اجرای خط‌کشی، نصب حفاظ ایمنی و تأمین روشنایی در طول مسیر است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه اصلاح نقطه پرحادثه زیرگذر بجد نیز با هدف کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اجرای اقدامات ایمن‌سازی در قالب خط‌کشی، نصب حفاظ و روشنایی در بخش‌هایی از این کریدور نیز به میزان ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 جلال زاده خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، موجب ارتقای سطح خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای، تسهیل تردد ناوگان حمل‌ونقل و کاهش زمان سفر در این مسیر مهم ارتباطی خواهد شد.

 وی در پایان با تأکید بر پیگیری مستمر برای جذب و تأمین اعتبارات مورد نیاز گفت: مجموعه راهداری استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، تکمیل پروژه‌های این کریدور را با رویکرد توسعه‌محور و ایمنی‌محور دنبال می‌کند تا زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و فعالان بخش حمل‌ونقل فراهم شود.