به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در آئینی پل حمیری بهعنوان راه ارتباطی ۳۵۰۰ خانوار ساکن ۱۴ روستای پاییندست با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر به بهرهبرداری میرسد.
این پل به طول ۲۷۰ متر و در قالب ۶ دهانه ۴۵ متری به همراه واریانتهای طرفین با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته شده، تا اتصالی ایمن و استاندارد را در این محور ارتباطی برقرار کند.
بر پایه این گزارش، بهرهبرداری از پل حمیری میتواند مسیر ارتباطی قصرقند به نیکشهر و دسترسی ساکنان مناطق پیرامونی به مراکز خدماتی، آموزشی، درمانی و سایر امکانات را به طور محسوسی تسهیل کند.
احداث این پل علاوه بر ارتقاء ایمنی تردد، نقش مهمی در جلوگیری از انسداد مسیر در زمان وقوع بارندگیها و طغیان رودخانه کاجو خواهد داشت و مشکلات ناشی از ایجاد محدودیت در رفتوآمد مردم این منطقه را برطرف میکند.
لازم به ذکر است، با وجود پیامدها و محدودیتهای ناشی از شرایط جنگی در کشور، روند ساخت این پل بدون وقفه دنبال شد و با تلاش شبانهروزی عوامل اجرایی، پیمانکاران و مهندسان پروژه، این پل بزرگ اکنون آماده بهرهبرداری است.
بهرهبرداری از پل حمیری، نماد تداوم حرکت توسعهای در استان سیستان و بلوچستان، پایداری در اجرای پروژههای زیرساختی و اهتمام دولت نسبت به تکمیل کریدورهای راهبردی جنوب شرق کشور است.
