شناسهٔ خبر: 224712 - سرویس مسکن و شهرسازی

همکاری ستاد بازآفرینی شهری و سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت ساکنان مناطق هدف

جلسه فنی و حرفه ای با شرکت بازآفرینی مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری، با تأکید بر ضرورت عبور از رویکردهای صرفاً فیزیکی، از برنامه‌ی جدید این ستاد برای توانمندسازی معیشتی ساکنان محلات هدف خبر داد و گفت: تمرکز اصلی سال جاری بر ارتقای مهارت‌های ساکنان از طریق همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای و اتصال مستقیم آن‌ها به بازار کار است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، دومین جلسه هماهنگی اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با محوریت مهارت‌افزایی ساکنان محلات هدف و در راستای تحقق برنامه‌های توانمندسازی ستاد ملی بازآفرینی برگزار شد.

 کمال نوذری مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: ما در جلسه اجرایی سازی به کمک مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابعاد مختلف برنامه‌ریزی جهت ارتقای مهارت ساکنان در محدوده‌های هدف را بررسی کردیم. تمرکز اصلی این جلسه بر ایجاد یک فرآیند جامع و کارآمد برای گذار از مرحله «نیازسنجی و شناسایی» به سمت «آموزش، پایش و در نهایت اتصال مؤثر به بازار کار» برای ساکنان محلات محروم بود.

 نوذری، در این جلسه ضمن تأکید بر رویکرد محله‌محوری، ارائه آموزش‌های کاربردی و اشتغال‌زا برای ساکنان محلات هدف را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزی امسال شرکت بازآفرینی شهری دانست.

 وی تصریح کرد که هدف غایی این اقدامات، بهبود معیشت، توانمندسازی واقعی ساکنان این محلات و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.