به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) حیدر دشتی پور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان دهه نخست این ماه بیش از ۱۷۳ هزار زائر از مرز بینالمللی مهران تردد کردهاند و با آغاز موج بازگشت زائران، تمهیدات لازم برای خدماترسانی و تسهیل جابهجایی آنان در این مرز فراهم شده است.
وی با اشاره به تردد ۱۷۳ هزار و ۴۰۶ زائر از مرز بینالمللی مهران در دهه نخست ماه محرم اظهار کرد: از این تعداد، ۱۴۲ هزار و ۶۰۱ نفر از کشور خارج و ۳۰ هزار و ۸۰۵ نفر وارد کشور شدهاند.
وی با اشاره به افزایش تردد زائران برای شرکت در آیینهای تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار و ۶۱۱ نفر از مرز مهران تردد کردهاند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام با بیان اینکه موج بازگشت زائران از کشور عراق آغاز شده است، گفت: برای تسهیل خدماترسانی، پایانه مسافربری برکت بهصورت موقت به پارک خودروهای شخصی زائران اختصاص یافته و تاکنون بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو در این محل پارک شده است.
دشتیپور تأکید کرد: همچنین تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران و مدیریت ناوگان حملونقل عمومی در مرز مهران پیشبینی شده و تردد از این گذرگاه بینالمللی بهصورت روان، ایمن و بدون مشکل در حال انجام است.
