شناسهٔ خبر: 22518 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت:

بهره‌برداری از ۱۵۴ کیلومتر پروژه راهسازی در منطقه جنوب تا پایان ۹۵

هشت کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد مدیر کل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب در هفتمین گردهمایی نمایندگان و مجریان اداره کل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه جنوب ضمن ارائه عملکرد سال ۱۳۹۳ و ۹۴ گفت: ۱۵۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب ۷ پروژه در این اداره کل آماده بهره برداری در سال ۱۳۹۵ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه مهدی نظریان ضمن اشاره به اهداف و عملکردهای اداره کل راه‌های منطقه جنوب به ارایه گزارشی از اهداف و عملکردهای سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ پرداخت و پروژه‌های قابل بهره‌برداری سال ۱۳۹۵ را تشریح کرد.

نظریان در تشریح عملکرد سال ۱۳۹۳ عنوان کرد: هدف‌گذاری برای این سال ۲۲۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بود که با در نظر گرفتن یک هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و یک هزار ۸۲۸ میلیارد ریال اعتبار مصوب، ۱۵۷ کیلومترآن  به بهره‌برداری رسید و ۷۰ درصد اهداف محقق شد.

وی با بررسی اعتبار تخصیص یافته و اعتبار مصوب سال ۱۳۹۴، تحقق اهداف را تا ۶۲ درصد مثبت ارزیابی کرد و افزود: با در نظر گرفتن ۱۷ طرح اداره کل راه‌های منطقه جنوب و ۱۳۷ پروژه، اعتبار مصوب سال ۱۳۹۴، دو هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال است که مبلغ ۸۷۳ میلیارد ریال آن از محل منابع عمومی و ۷۹۰ میلیارد ریال آن از محل اوراق خزانه اسلامی محقق شده و با این اعتبار ۱۲۹ کیلومتر  راه  و بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه جنوب با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سال ۹۴ اظهار داشت: باند دوم بزرگراه سیرجان- کرمان و سیرجان قطرویه به طول ۸۰ کیلومتر، راه اصلی کنارگذر ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر، باند دوم کنارگذر فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر، راه اصلی داراب- ایج- استهبان به طول ۸۰ کیلومتر، پروژه‌های هستند که در سال گذشته با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده به بهره‌برداری رسیده است.

وی از ۷ پروژه قابل بهره‌برداری در سال ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: راه اصلی سروستان- ارسنجان به طول ۲۴ کیلومتر، بزرگراه بابامیدان- نورآباد- قائمیه- سه راهی راهدار به طول ۱۶ کیلومتر، باند دوم بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۲۱ کیلومتر، باند دوم بزرگراه دشت ارژن- کازرون به طول ۳ کیلومتر، باند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران-بهبهان به طول ۲۰ کیلومتر، باند دوم بزرگراه شهربابک- هرات به طول ۴۰ کیلومتر و راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۳۰ کیلومتر مجموع راه‌هایی است که در سالجاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز هدف‌گذاری شده تا به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان اعتبار مصوب سال ۱۳۹۵ را ۲هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال عنوان کرد و اعتبار مورد نیاز به منظور اتمام پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل را ۲۵ هزار و ۹۱ میلیارد ریال دانست.

در دومین روز از برگزاری این همایش سمینار تخصصی با عنوان کنترل کیفی و آزمایشات مصالح روسازی توسط مهندس مرادی، نماینده شرکت نام آوران خاک پی ارایه و نشستی به منظور بررسی  و جمع‌بندی سمینارهای ارایه شده در دو روز همایش برگزار شد.

در ادامه آقایان مهندس احمدی، رییس حوزه کهگیلویه و بویر احمد، جعفر پیشه رییس حوزه یزد، محسنی عهد رییس حوزه کرمان و هرمزگان و غلامی رییس حوزه فارس و بوشهر به همراه کارشناسان حوزه‌ها به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات ومسایل حوزه‌ها  پرداختند و در انتهای این همایش از آقایان  غلامی، رییس حوزه فارس و بوشهر،  مطلبی، کارشناس منطقه ۸، نعیمی از حوزه فارس، فروتنی از حوزه فارس، هدایتی کارشناس منطقه ۸  و خانم مژده مدرس کارشناس منطقه ۸ تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این همایش در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار شد.