شناسهٔ خبر: 2255 - سرویس ریلی

یکصد لوکوموتیو شرکت راه‌آهن بازسازی شد

قطار مدیر تولید کارخانه ایریکو از ورود سری جدید لوکوموتیوهای بازسازی شده در این شرکت به خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه لوکوموتیو شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرکت ایریکو بازسازی یا نوسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا کمالی‌نژاد گفت: با تحویل دو دستگاه لوکوموتیو، تعداد لوکوموتیوهای بازسازی و نوسازی شده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کارخانه ایریکو به عدد ۱۰۰ رسید.

وی درباره لوکوموتیوهای بازسازی و نوسازی شده توضیح داد: این لوکوموتیوها از سری GM و مدل‌های GT ۲۶، G۱۲ و G۲۵ هستند و بازسازی آن‌ها شامل انجام مواردی همچون تعمیرات بدنه، شاسی، کابین راننده و تجهیزات داخل کابین راننده و رنگ‌آمیزی کامل بوده است.

مدیر تولید کارخانه ایریکو با اشاره به میانگین سن بالای لوکوموتیوهای فعال در خطوط ریلی کشور گفت: لوکوموتیوهای فعال در خطوط ریلی ایران به طور متوسط دارای میانگین سنی بیش از ۴۰ سال‌اند و بازسازی و نوسازی آن‌ها از موضوعات ضروری در مجموعه ریلی کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تکمیل مراحل تولید ۹ دستگاه واگن باری لبه کوتاه گفت: واگن‌های باری لبه کوتاه به سفارش شرکت ذوب آهن ساخته شده و اواسط هفته آینده به این شرکت تحویل داده می‌شوند.  ۳۰ دستگاه واگن باری موضوع قرارداد ایریکو و شرکت ذوب‌آهن هستند که با تحویل این واگن‌ها تعداد واگن‌های تحویل داده شده به ۱۶ عدد می‌رسد./