شناسهٔ خبر: 22564 - سرویس استان‌ها

ارتقای ایمنی بزرگراه کربلا در دروازه شرقی استان کرمانشاه

ايمن سازي كمربندي علي آباد كتول رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کنگاور استان کرمانشاه از اجرای عملیات راهداری از آغاز امسال در این حوزه به منظور افزایش ایمنی راه‌ها بخصوص بزرگراه کربلا در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، علی طاهرآبادی گفت: از آغاز امسال پس از اتمام تعطیلات نوروزی و بارش‌های بی‌سابقه در استان کرمانشاه، پیرو جلسات برگزار شده و تاکید مدیرکل، گشت‌های مستمر راهداری به منظور ترمیم محورها و اجرای عملیات لازم به منظور بالا بردن امنیت تردد در دستور کار اداره شهرستان قرار گرفت.

طاهرآبادی گفت: در دو ماه آغازین سال ۹۵ ضمن رفع ۵ مورد تجاوز به حریم راه، ۷۱ کیلومتر تیغه زنی حریم، ۲۵ درصد عملیات پل‌سازی در باند جدید سه راهی تویسرکان به کنگاور انجام گرفته است.

وی افزود: در گردنه پرتردد بید سرخ واقع در بزرگراه کربلا هم ضمن تهیه ۵۰۰۰ تن بیس و ساب بیس جهت اصلاح پیچ پرخطر در این گردنه، ۱۵۰۰ تن هم عملیات خاکریزی،و در پی آن تسطیح و تراکم انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کنگاور در لیست عملیات انجام شده در این حوزه به ۴۹ کیلومتر خط‌کشی راه‌های اصلی و فرعی، نگهداری ۶۴۰ اصله چراغ روشنایی و چشمک زن هم اشاره کرد.

گفتنی است، اداره راه و شهرسازی شهرستان کنگاور در بازه زمانی مذکور ۱۲۰ نفر/روز گشت راهداری و انجام ۲۵۰۰ مترمربع چاله‌گیری محورهای حوزه را هم انجام داده است.