شناسهٔ خبر: 22612 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش تگرگ، آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در ۴ استان نیمه‌شمالی کشور/ وزش باد شدید در تهران و ۱۱ استان کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش تگرگ، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در ۴ استان نیمه شمالی کشور از وزش باد شدید برای ۱۲ استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز هم روی نوار شمالی کشور، شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را داریم که بتدریج از میزان بارش‌ها در شمال‌غرب، غرب سواحل کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امشب در استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی، شمال سمنان و خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده است که می‌تواند بارش تگرگ را در این مناطق داشته باشد و آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها هم پدیده قابل پیش‌بینی برای این مناطق است که این سامانه بارشی برای پنجشنبه و جمعه محدود به بخش‌های شمالی کشور خواهد شد.

گودرزی افزود: وزش باد نسبتا شدید طی امروز در استان‌های مرکزی، قم، البرز، تهران، اصفهان، سمنان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و شمال خوزستان به وقوع می‌پیوندد.

به گفته این کارشناس، با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب‌غرب کشور وجود دارد. همچنین، آب‌های دریای‌خزر و خلیج‌فارس برای امروز و فردا مواج است.

وی در پایان گفت: تهران، امروز در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش بادهای شدید را دارد. ۲۸ درجه سانتیگراد حداکثر دمای پایتخت است و حداقل دمای فردا صبح نیز به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد. /