شناسهٔ خبر: 22623 - سرویس استان‌ها

اقدامات راهداری الموت در محورهای استان قزوین

ریزش برداری محور قدیم امامزاده هاشم-رودبار رییس اداره راه و شهرسازی الموت استان قزوین گفت: ریزش‌برداری و برداشت رسوبات حاصل از سیل، بازگشایی گردنه‌های پیچ بن و سپارده و لکه‌گیری و بهسازی محورها از جمله اقداماتی بوده که اردیبهشت ماه در حوزه الموت انجام شده تا مسافران و گردشگران بهاری بتوانند با آسایش و ایمنی بیشتری از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی منطقه الموت بازدید نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابوالفضل لطفی رییس اداره راه و شهرسازی الموت با اعلام این خبر گفت: لکه‌گیری و چاله‌گیری مسیرها با استفاده از ۳۱۶ تن آسفالت گرم و ریزش‌برداری و برداشت رسوبات حاصل از سیل حجم ۸۱۰۰۰ مترمکعب توسط راهداران الموتی در اردیبهشت ماه گذشته به انجام رسیده است.

لطفی همچنین با اشاره به افزایش ایمنی ۸ مورد پیچ جهت جلوگیری از خروج وسایل نقلیه از راه‌ها گفت: آشکارسازی محورها مخصوصا گردنه‌های مه‌گیر با نصب ۴۱ مورد تابلو علائم هشداری از دیگر اقدامات انجام شده است. 

وی بیان داشت: در اردیبهشت ماه با بازگشایی گردنه‌های پیچ بن، یرک و سپارده  با ۱۱۶۰۰۰ مترمکعب حجم برف‌روبی و تسطیح و تیغه‌زنی محورهای فرعی به طول ۳۴۰ کیلومتر راه ارتباطی مرزی استان قزوین با استان‌های مازندران و گیلان را بازگشایی کرده و امکان تردد در این گلوگاه‌ها فراهم شده است.

لظفی با بیان این مطلب که حفظ حریم راه‌ها یکی از وظایف مهم راهداری اداره کل است، اظهار داشت: با شناسایی ۴۵ مورد تجاوز به حریم و اخطار به کلیه مالکین با ۶ مورد از آنها از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی صورت گرفته است.