شناسهٔ خبر: 22717 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

تعرض به حریم راه‌ها امنیت جاده‌ها را به خطر می‌اندازد

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: حریم راه‌ها بسیار اهمیت دارد و تعرض به حریم راه‌ها امنیت جاده‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس در دومین جلسه شورای اداری راهداری استان که در سال جدید برگزار شد افزود: با همکاری و پشتیبانی نیروی انتظامی از حریم راه‌ها حفاظت می‌کنیم و نمی‌گذاریم افراد سودجو ایمنی جاده‌های استان را به خطر بیاندازند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص اهداف مهم سال ۹۵ تصریح کرد: بحث آموزش و فرهنگ‌سازی از دیگر موارد مهمی است که امسال باید پیگیری شود و باید از مدارس آغاز شود مخصوصاً مدارس حاشیه راه‌ها و هماهنگی‌هایی نیز با فرمانداران و دهیاران در روستاها جهت آموزش انجام گرفته است.

مقبلی افزود: بحث‌های فرهنگی و آموزشی در کاهش تصادفات و تلفات می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص ارتقاء ایمنی محورهای فرعی و روستایی نیز گفت: تمام فعالیت‌هایی که در قالب ایمن‌سازی و ارتقاء ایمنی راه‌های بزرگراهی و اصلی انجام می‌گیرد باید در محورهای روستایی و فرعی نیز لحاظ شود.

مقبلی از رؤسای ادارات راه و شهرسازی فارس خواست که در بخشنده کردن محورها و اصلاح شیب‌های شیروانی تمام امکانات و ماشین آلات خود را بسیج نمایند تا در صورتی که راننده‌ای به دلیل خواب آلودگی یا سرعت زیاد خطایی انجام داد و از جاده منحرف شد دچار خسارت کمتری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در پایان از تلاش و زحمات راهداران در ایام طرح نوروزی و ایام بعد از طرح و فعالیت‌های مستمر آنها که به هموطنان خدمت‌رسانی می‌نماید تشکر و قدردانی کرد و زحمات آنها را بسیار ستودنی دانست.

شایان ذکر است که در این جلسه مدیران اداره کل و رؤسای شهرستان‌ها هر کدام به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و گوشه‌ای از عملکرد خود را بیان نمودند.