شناسهٔ خبر: 22721 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش‌های‌پراکنده و وزش باد در استان‌های شمالی/کاهش دید و کیفیت هوا در نوار غربی کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده و وزش باد در سه استان شمال‌غربی کشور از پدیده گردو غبار و کاهش دید در غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز برای بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور عبور امواجی را داریم و تا سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل احتمال بارش‌های پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد وجود دارد و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار همراه با وزش باد خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق بر روی استان‌های واقع در نوار غربی کشور، پدیده گرد و غبار را خواهیم داشت که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در غرب کشور می‌شود.

گودرزی ادامه داد: برای تهران امروز (۸ خردادماه) آسمان صاف و گاهی با وزش باد همراه است. همچنین ۳۴ درجه حداکثر دمای هوای پایتخت است و کمینه دمای هوای تهران نیز  به ۲۳ درجه سانتگیراد بالای صفر می‌رسد.

وی در پایان گفت: امروز و فردا هوای گرمی را در تهران شاهد هستیم و پیش‌بینی‌ها حاکی است از روز دوشنبه هوای پایتخت خنک‌تر خواهد شد. /