شناسهٔ خبر: 22726 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

ایمن‌سازی راه‌ها و ایجاد ترددی ایمن و سالم از وظایف اصلی راه و شهرسازی است

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: وظیفه مهم راه و شهرسازی، ایمن‌سازی و نگهداری محورها و حفظ جان انسان‌هایی است که در محورها تردد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی در جمع کارکنان اداره راه و شهرسازی ارسنجان گفت: همه دولت‌ها موظفند کلیه زیرساخت‌های امنیتی و رفاهی را برای مردم ایجاد کنند و موضوع ایمن‌سازی راه‌ها و ایجاد آسایش و تردد ایمن و سالم در محورها یکی از وظایف اصلی راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی با بیان این که انسان‌هایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند باید شاهد جاده‌هایی ایمن باشند افزود: راهسازی و راهداری در کنار هم وظیفه دارند بستری برای تردد سالم و ایمن فراهم کنند تا مردم بتوانند به راحتی تردد کرده و سفری سالم را تجربه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از وظایف دوم ما در حوزه راه، نصب علائم هشداردهنده اعم از علائم افقی، عمودی و خط‌کشی محورها است چرا که این علائم حکم راهنما دارد و عدم توجه به آن چه از طرف راهدار چه راننده موجب بروز خطایی شده چه بسا این خطاها منجر به صدمات و خسارات جبران ناپذیری گردد.

وی ادامه داد: کار راهداران بسیار ارزشمند است چرا که مسئولیت حفظ جان انسان‌ها کار کمی نبوده و شریف و مقدس است.

مقبلی افزود: باید همه به این باور برسیم که ایمنی راه‌ها و رعایت قوانین در حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد و این مهم بدون مشارکت مردم و دولت امکان پذیر نیست.

در پایان مدیرکل راه و شهرسازی فارس به همراه مسئولان و کارشناسان این اداره از پروژه‌های راهسازی شهرستان ارسنجان بازدید کرد.