شناسهٔ خبر: 22728 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بازدید از محورهای کرمانشاه:

در استان كرمانشاه پروژه‌های زیربنایی بسیار مهمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی در حال اجراست

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بازدید از محورهای کرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه پروژه‌های زیربنایی بسیار مهمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پایان بازدید دو روزه از كل پروژه‌های ملی استان كرمانشاه گفت:

این سفر با پیگیری‌های عبداله بهادری مدیركل استان به منظور بررسی روند پیشرفت و همچنین حل مشكلات موجود، برنامه‌ریزی شد كه در پی آن با بازدید از بزرگراه كربلا از كرمانشاه تا قصرشیرین و خسروی، بزرگراه اسلام آباد – پلدختر، پروژه كرمانشاه - حمیل، محور ثلاث - جوانرود، سه راهی هرسین به هرسین، سنقر - كامیاران، قزانچی به كامیاران و كمربندی غربی شهر كرمانشاه در مسیر اتصال محور اسلام آباد به کامیاران و استان کردستان، روند پیشرفت پروژه‌ها از نزدیک رصد، مشکلات موجود بررسی و نیازهای اعتباری به منظور بهره‌برداری اكثر محورها و پروژه‌ها تا پایان سال ۹۵ مشخص شد.

امینی ادامه داد: در این سفر محور مهم سد گاوشان-كرمانشاه كه یكی از کریدورهای مهم و حیاتی حمل و نقل كشور، تحت عنوان كریدور ۱۰ هم بازدید شد و روند پیشرفت آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر ضمن ابراز خرسندی از پیگیری‌ها و تلاش بی‌وقفه اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: این حوزه از لحاظ اقتصادی و ارتباط با كشور همسایه، گردشگری داخلی و مسیر زائرین عتبات عالیات بسیار حائر اهمیت است و البته مدیریت آن هم در حوزه‌ها از جمله ساخت و هم نگهداری دشوار و پرهزینه است كه خوشبختانه از سال ۹۴ تاكنون با كاهش آمار تلفات جاده‌ای می‌توان نسبت به این مهم پیش از پیش خوشبین بود.

در ادامه عبداله بهادری مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، ضمن بیان اینکه سفر مهندس امینی به استان قطعا موجب سرعت بخشی به اجرای پروژه می‌شود، گفت: برغم وضع اعتبارات موجود، خوشبختانه بازدید از نزدیك پروژه‌های استان این فرصت را به وجود آورد تا با بررسی مشكلات دغدغه روند اجرای آنها تا حد خیلی زیادی بر طرف شود.

بهادری افزود: پروژه های ۵۴ كیلومتری اسلام آباد- پل دختر با حل مشكل ۷۰ درصدی مطالبات پیمانكار از سوی مهندس امینی قرار شد تا پایان سال جاری ۱۵ كیلومتر آن به بهره برداری برسد.

وی در خصوص بزرگراه كربلا در قطعات باقی مانده هم تصریح كرد: قول مساعد معاون محترم وزیر با تخصیص صدرصدی و استفاده از اسناد خزانه اسلامی می‌تواند قطعات در دست اجرا به انضمام قطعه هشتم حد فاصل سرپل ذهاب به قصر شیرین را به اتمام برساند.

مدیر كل راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری كرد محور ثلاث-جوانرود هم كه با كمبود اعتبار پیش آمده به کندی پیش می‌رفت با قول اعتبار ۶ میلیاردی مهندس امینی می‌تواند تا پایان امسال ۱۰ كیلومتر خود را به بهره‌برداری برساند.

در این بازدید دو روزه قرار شد در صورت مشخص شدن ردیف اعتباری با تخصیص ۱۵ میلیاردی به پروژه سه راهی هرسین به هرسین ۱۵ كیلومتر مورد استفاده كاربران جاده‌ای قرار گیرد. این در حالی است كه طول كل این مسیر ۲۲ كیلومتر بوده كه تاكنون ۵/۳ كیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است در این بازدید فرمانداران شهرهای اسلام آباد،دالاهو،سرپل ذهاب،و ثلاث هم،هر یك در حوزه‌های خود با امینی دیدار كردند و ضمن ابراز رضایت از عملكرد بهادری از وضعیت روند پروژه‌ها مطلع شدند.

گفتنی است با دیدار امام جمعه شهرستان ثلاث با معاون وزیر در محور ورودی شهرستان قرار شد ۱۵ كیلومتر از مسیر روستایی سرپل ذهاب-ثلاث هم که از سطح سرویس‌دهی مساعدی برخوردار نیست، روکش شود.

در پایان پس از بازدید از ایستگاه راه آهن شهر، معاون وزیر راه و شهرسازی ملاقاتی با دكتر رازانی استاندار كرمانشاه ضمن گزارش نتیجه بازدید دو روزه بمنظور تعامل و همكاری استانداری برای تسریع هرچه بیشتر در اجرای پروژه‌ها داشت كه البته با ابراز رضایت دكتر رازانی از عملكرد راه و شهرسازی استان در خصوص پیگیری مسوولیت‌های این دستگاه قول همكاری داده شد.

امینی در پایان محورهای استان كرمانشاه را پل ارتباطی تجارت با عراق و سوریه و تجارت با اروپا خواند و تصریح كرد: پیشرفت محورهای این استان قطعا نقش شگرفی در رشد و توسعه كشور خواهد داشت.