شناسهٔ خبر: 22730 - سرویس استان‌ها

تخلیه بارگیری ۲۶۰ هزار تن کالا در بندر کیش/ رشد ۱۱۴ درصدی گشت‌های دریایی طی دو ماه اخیر

بارگیری کالا در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت:طی دو ماهه نخست سال ۹۵، بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۲۲۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن اعلام این خبر افزود: از این رقم، ۲۲۸ هزار و ۷۲۴ تن کالای غیرنفتی و ۳۲ هزار و ۵۰۲ تن کالای نفتی بوده است.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر را به ترتیب ۴۷۲ تن و همچنین ۷ هزار و ۸۳۶ تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب گفت: طی دو ماهه نخست امسال عملیات کابوتاژ ۲۲۰ هزار و ۴۱۶ تن کالای غیرنفتی در این بندر صورت گرفته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به حمل و نقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه جزیره، جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی دو ماه اخیر را ۲ هزار و ۲۸۳ فروند عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۲۰۵ هزار و ۷۵۷ نفر مسافر نیز از طریق این بندر جابجا شدند که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول به زیر ساخت‌های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیت‌های مسافری، ۱۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱۴ درصدی داشته است.