شناسهٔ خبر: 22731 - سرویس استان‌ها

انجام عملیات راهداری در راه‌های مواصلاتی مراغه آذربایجان‌شرقی/ شروع عملیات احداث و بهسازی در راه‌های روستایی مراغه

راهسازی رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: عملیات راهداری برای تردد ایمن کاربران جاده در حوزه استحفاظی شهرستان انجام گرفت، این در حالیست که وی از آغاز احداث و بهسازی در راه‌های روستائی شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، ناصر حمیدی گفت: جهت جلوگیری از تخریب رویه آسفالت و افزایش ضریب ایمنی  خودروهای عبوری عملیات شانه‌سازی در مسیر مراغه - هشترود توسط راهداران تلاشگر این اداره به طول حدود ۵/۱ کیلومتر از مسیر اقدام شد.

وی افزود: همچنین عملیات شن ریزی و تسطیح راه‌های روستایی شیخ لر- دراج علیا و سفلی - کوسه صفر - یورک - مندلسر و گودرق در راستای راحتی و‌ آسایش رفت و آمد اهالی این روستا و دسترسی راحتر به جاده اصلی توسط راهداران تلاشگر با دستگاه‌های نگهداری این شهرستان انجام شد که این امر باعث رضایت خاطر اهالی محترم این روستا شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه طول کل مسیر تسطیح و رگلاژ در راه‌های روستائی فوق را ۴۹ کیلومتر اعلام کرد.

وی گفت: عملیات احداث راه روستائی خطب مولو بطول ۷ کیلومتر شروع شد.

حمیدی افزود: همچنین عملیات بهسازی راه روستائی سرکار آباد توسط همکاران راهداری و با ماشین آلات این اداره در حال انجام است تا مسیر فوق برای اجرای آسفالت بطول ۵/۶ کیلومتر آماده شده و در اختیار رانندگان محترم قرار بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: با توجه به استقرار این جمعیت در روستا‌ها، ایجاد راه ارتباطی مناسب جهت ارتباط مراکز جمعیتی روستا‌ها با مراکز شهری و همچنین حمل و نقل محصولات دامی و کشاورزی و فعالیت‌های اقتصادی روستا‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.