شناسهٔ خبر: 22835 - سرویس جاده‌ای

رسيدگی به تخلفات ۸۲۰ شركت حمل ونقلی در سال ۹۴

حمل و نقل جاده‌ای تخلفات ۸۲۰ شرکت حمل ونقل جاده‌‌ای در اداره كل حمل‌ونقل و پايانه‌های استان تهران رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل جاده‌ای، نرگس جابری كارشناس اداره حقوقی اداره كل حمل ونقل وپايانه‌های استان تهران گفت: طی يك‌سال گذشته  به تخلفات ۸۲۰شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان رسیدگی شده است        

جابری درباره كميسيون ماده ۱۲ افزود: سال ۹۴ درمجموع برای ۸۷ شرکت تذکر کتبی با درج در پرونده صادر شد و ۷۲۳ مورد پرونده نيز به علت تکرار تخلف به کمیسیون ستادی ماده ۱۲ آیین نامه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای معرفی شدند.                

كارشناس اداره حقوقي عمده تخلفات این شرکت‌ها را صدور بارنامه خارج از حوزه فعاليت ، اخذ كميسيون اضافي از رانندگان ،سوء استفاده از كارت هوشمند ،قاچاق كالا،عدم بكارگيري تجهيزات ايمني عنوان كرد.

وی درخصوص كميسيون ماده ۱۱ استاني افزود: در سال گذشته ۳۳۵ مورد پرونده رانندگان متخلف مورد بررسي قرار گرفت كه حسب مورد از ۱ماه  تا يك‌سال حكم بر ابطال كارت هوشمند خاطيان صادر شد. كه از عمده تخلف‌ها مي‌توان به  مواردی ازجمله سرعت غيرمجاز، حركت در ساعت غيرمجاز، قاچاق كالا، نرساندن  كالا به مقصد، اضافه تناژ  و ... اشاره نمود.

همچنين وی خاطرنشان کرد: در نيمه دوم سال گذشته ۱۶مورد  از شركت‌های متخلف حمل و نقل  كالا  و مسافر  اقدام به ايجاد دفاتر غيرمجاز جهت صدور بارنامه وحمل بار تجاري  نمودند كه  توسط اقدامات اداره حقوقي انجام و پلمپ شدند.

جابری گفت: همچنين درحال حاضر  بنا به گزارش‌ها  ۷۵ دفتر غيرمجاز  ديگر شناسايی شد كه به محض  بررسی مجدد  و تكميل مدارك و ارسال به حقوقي اقدامات قضايی جهت پلمپ انجام خواهد شد.

لازم به ذكر است  كه از ۷۵ شركت اعلامي ۳۵ مورد آن مربوط به حمل و نقل داخل شهري است كه بدون داشتن مجوز از اين اداره كل اقدام  به صدور بارنامه برون شهری نموده  است.

وی افزود: بازرسان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دقت برعملکرد این شرکت‌ها نظارت می‌کنند و درصورت مشاهده تخلف با شركت‌های خاطی برخورد می‌نمایند.

وی ادامه داد: اين اداره كل به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی شرکت‌های بدون مجوز نیز می‌کنند و با هشدارهای لازم، زمینه را برای اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت آنها فراهم می‌کنند.

كارشناس حقوقي  گفت: اگر شرکت‌های فاقد مجوز به  اخطارهاي اين اداره كل توجه نكنند و نسبت به اخذ مجوز از اين اداره كل ننمايند اقدامات حقوقي جهت پلمپ بعمل می‌آيد.

همچنين وي اظهار داشت اگر شهروندان درخصوص کمیت وکیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل ونقل كالا و مسافر اعتراضي داشته باشند می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به اين اداره كل اعلام نمايند.

جابری در پایان گفت: شهروندان اطمینان داشته باشند به شکایت آنها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.