شناسهٔ خبر: 22860 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح كرد:

باید اقتصادی پایدار در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کنیم/ بهبود جایگاه صنعت هوانوردی کشور در شاخص GDP و عملیات توریستی

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌ریزی برای بهبود جایگاه صنعت هوانوردی کشور در شاخص GDP و عملیات توریستی خبر داد و گفت: مقررات تصویب شده و اختیاراتی که اخیرا به سازمان هواپیمایی کشور ارائه شده در طول چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی علی عابدزاده در مراسم رونمایی از اولین هواپیمای فلایت‌چک کشور که امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در آشیانه یاس فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد گفت: بدون شک حمل ونقل هوایی توانایی تاثیرگذاری روی توسعه کشور را دارد چراکه همه کشورهای توسعه یافته از صنعت هوانوردی پویایی برخوردار هستند و ما نیز باید به این پتانسیل کشور خود توجه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی کشور و همچنین وضعیت جغرافیایی و بازرگانی اگر بتوانیم در جابه جایی متقاضیان داخلی در کشور پاسخ‌گو باشیم کار بسیار مهمی را انجام داده‌ایم. ما باید اقتصادی پایدار در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در اشاره به تاریخ درخشان و ارتباطات گسترده ایران با سایر کشورهای جهان در گذشته اعلام کرد: امروز نیز بیش از پیش این نیاز احساس می‌شود، ایران باید ثابت کند که می‌تواند استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. امروز با برنامه ‌ریزی وزارت راه وشهرسازی و حمایت مجلس و دولت در حمل ونقل هوایی وظیفه سنگینی بر دوش ما گذاشته شده که باید آن را به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید براینکه باید سهم حمل ونقل هوایی ایران را در سطح جهانی بالاتر از قبل ببریم گفت: مقررات تصویب شده و اختیاراتی که اخیرا به سازمان هواپیمایی کشور ارائه شده در طول چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است ولی ما هم‌چنان در رفع ضعف‌های خود و پیشرفت این بخش باید تلاش کنیم.

وی در پایان افزود: کشور ما این ظرفیت ذاتی را دارد که نیروهای انسانی ما بتوانند برای سال‌هایی طولانی در دوران جنگ و تحریم‌ها تمام نیازها را برآورده کنند و از این‌رو خود را برای آینده پس از تحریم‌ها نیز آماده کنند. در کنار آن جایگاه جغرافیایی کشور که ایران را به گذرگاه عبوری بسیاری از کشورهای منطقه تبدیل کرده نیز به خوبی ظرفیت موجود در این حوزه را نشان می‌دهد.

عابدزاده خاطر نشان کرد: صنعت هوانوردی از یک سو باید سهم خود را در GDP افزایش دهد و از سوی دیگر در حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل بار و مسافر نیز فعالیت‌های خود را پیگیری کند. ما برای اینها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امید داریم تا این شرایط اجرایی شود.