شناسهٔ خبر: 22875 - سرویس هوایی

دکتر عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

اطلاع از ایمنی پرواز در فرودگاه‌های کشور امری ضروری است/ ارائه خدمات فنی پروازی به کشورهای همسایه/ نوسازی ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور

آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت اطلاع از ایمنی پرواز در فرودگاه‌های کشور بیان کرد: با آغاز فعالیت این فلایت‌چک می‌توانیم از ایمنی کل فرودگاه‌ها در کشور مطلع شویم؛ موردی که یکی از نکات مورد توجه ما خصوصا در این بازه زمانی که مشغول توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کشور هستیم، به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین هواپیمای فلایت‌چک کشور در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید ایران دارای ۶۰ فرودگاه است که تمامی دستگاه‌های الکترونیک فعال در این فرودگاه‌ها مرتب باید کنترل شوند تا اطمینان لازم نسبت به صحت عملکرد آن‌ها حاصل شود، به همین دلیل بحث داشتن یک هواپیمای وارسی پرواز که بتواند به صورت مرتب ابزارها و وسایل الکترونیک فرودگاه را کنترل کند یکی از ضروریات حفظ ایمنی فرودگاه‌های ما به شمار می‌آید.

دکتر آخوندی در ادامه افزود: شوربختانه در ۲ سال گذشته یکی از هواپیماهای وارسی کشور در کیش سقوط کرد که منجربه شهادت خلبانان آن شد. به همین دلیل بلافاصله اقدام به خریداری یک فروند هواپیمای وارسی جدید کردیم و علی‌رغم شرایط سخت تحریم موفق به اخذ یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای فلایت‌چک شدیم و سیستم‌های ابزارهای فرودگاه رادر آن نصب کردیم.

وزیر راه و شهرسازی در این باره اضافه کرد: با آغاز فعالیت این فلایت‌چک می‌توانیم از ایمنی تمامی فرودگاه‌ها در کشور مطلع شویم که این یکی از نکات مورد توجه ما خصوصا در این بازه زمانی که مشغول به توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کشور هستیم به شمار می‌رود.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی و همچنین ۷ فرودگاه بین‌المللی کشور در حال نوسازی هستند گفت: با توجه به خریدهایی که در بحث توسعه ناوگان هوایی در حال انجام است برخورداری از این سیستم برای ما اهمیت زیادی دارد.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص مزیت خریداری این فلایت‌چک برای کشور اظهار کرد: این هواپیما بیشتر از لحاظ فنی برای ما قابل اهمیت است تا بتواند دقت کارکرد ابزارهای فرودگاه‌ها را اندازه‌گیری کند. این خود می‌تواند به عنوان یک عامل تجاری در سطح ایران و منطقه عمل کند چراکه تا پیش از این، این سیستم را از سایر کشورها خریداری می‌کردیم ولی اکنون خود از این خدمت برخوردار هستیم و حتی می‌توانیم به کشورهای همسایه نیز خدمات ارایه دهیم.