شناسهٔ خبر: 22916 - سرویس استان‌ها

خلیل محبت خواه مطرح کرد:

یك هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده اردبیل/ اردبیل جزو سه استان برتر در جذب تسهیلات

خلیل محبت خواه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال تعداد یك هزار و ۱۵۲ فقره تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان ثبت نام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در بازدید از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری اردبیل ضمن اعلام این مطلب گفت: سهمیه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده استان اردبیل یك هزار و ۵۰۰ واحد بوده كه تا این لحظه ثبت نام یك هزار و ۱۵۲ واحد قطعی شده است.

وی با اشاره به اینكه طی سنوات گذشته ۶ هزار و ۶۴۳ فقره تسهیلات تا پایان سال ۹۴ به متقاضیان محلات هدف ارائه شده است اظهار داشت: سهمیه شش ماهه اول امسال یك هزار و ۵۰۰ واحد است كه در صورت استقبال مردم و اتمام آن می‌توانیم از سهمیه سایر استان‌ها كه جذب ننموده‌اند استفاده كنیم.

محبت خواه گفت: صاحبان املاكی كه در داخل محلات محدوده مصوب بافت‌های فرسوده واقع باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده كنند كه بدین منظور پس از اخذ پروانه و تهیه نقشه بایستی از طریق سامانه ثبت نام تسهیلات بافت‌های فرسوده نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی شرایط متقاضیان استفاده از این تسهیلات را متذكر شد و گفت: اولویت با انبوه‌سازان، زنان سرپرست خانوار، زوج‌های جوان و خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی (ره) است كه پس از ثبت نام در سامانه مربوطه و بعد از تائید مشخصات و مدارك از طریق راه و شهرسازی به بانك عامل معرفی خواهند شد.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: خوشبختانه عملكرد استان در اینخصوص مطلوب بوده طوری كه طبق آمار شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری كشور با ۹۶ درصد امتیاز جزو سه استان برتر هستیم.

محبت خواه به برنامه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه بازآفرینی شهری اشاره كرد و گفت: این اداره كل در حمایت از نوسازی این مكان‌ها یك سری محلات هدف تعریف نموده كه پس از انجام مطالعات مربوطه پروژه‌های مشاركتی شامل احداث سالن‌های ورزشی، آسفالت معابر، احداث خانه محله و درمانگاه در آنها اجرا شده یا در حال اجرا است.

بنابر این گزارش استان اردبیل دارای یك هزار و ۵۲۴ هكتار بافت فرسوده است كه یك هزار و ۳۸۹ هكتار از آن در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال مورد مطالعه قرار گرفته است.

همچنین از ۵۸۴ هكتار سكونتگاه‌های غیررسمی در این استان، مطالعات مربوط به شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر به اتمام رسیده است.