شناسهٔ خبر: 22939 - سرویس هوایی

استاد آموزش هواپيمای فلايت‌چك مطرح كرد:

هواپيمای فلايت‌چك ايران بهترین از نظر ایردیتا است

مايك استاد آموزش هواپيماي فلايت‌چك king air ۳۵۰i در ايران گفت: اين هواپيما كه توسط شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران خريداري شده، يكي از بهترين انواع هواپيماهاي فلايت‌چك موجود در جهان است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي "مايك" كه از كشور آفريقاي جنوبي براي آموزش خلبانان كشورمان به منظور پرواز و بهره‌برداري مناسب از هواپيماي فلايت‌چك king air ۳۵۰i به ايران آمده است، اظهار كرد: اين هواپيما از نظر "ایر دیتا" بهترین است، چرا که سیستم داخلی الکتریک بالایی دارد و به اصطلاح "لوکاست" يا كم‌هزينه است و پرواز را راحت انجام می‌دهد.

وي ادامه داد: برای انجام كارهاي تخصصي فلایت‌چک باید هواپیما به ارتفاع پایین بیاید و از روی امكانات و تجهيزات هوانوردي و راداري رد شود که هر هواپیمایی این توانایی را ندارد. به نظر من، این هواپیما بهترین نوع هواپيماهاي فلايت‌چك است که در ۴۰ سال گذشته تمام دنیا از آن استفاده می‌کنند.

بنا بر گزارش شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران رئیس کل ناوگان هوایی کینگ‌اير كشور آفريقاي جنوبي كه هم خلبان آموزشي و هم خلبان هواپيماي فلايت‌چك است، با اشاره به كمك‌هايي که اين هواپيما مي‌تواند به تامين امنيت پروازهاي ايران كند، گفت: من در آموزش چیزی کم نمی‌گذارم چون عادت دارم هر چیز را تا نهايتي که بلد هستم، به شاگردانم یاد بدهم. من نهایت تلاشم را براي آموزش خلبانان باهوش ايراني انجام مي‌دهم.

مايك در جريان آموزش خلبانان هواپيماي فلايت‌چك كه به كشور آفريقاي جنوبي اعزام شده بودند، وظيفه آموزش خلبانان ايراني را بر عهده داشت.