شناسهٔ خبر: 22945 - سرویس بنادر و دریانوردی

عادل دریس در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

رشد ۳۲ درصدی تردد مسافران به عراق در سه ماه سال جاری/ حضور هیات‌های اوکراینی و آلمانی برای بازید از پتانسیل‌های بندر خرمشهر

عادل دریس مدیرکل بندر خرمشهر با بیان اینکه روند تردد مسافرین به عراق روبه رشد است افزود: در حال حاضر تردد مسافر از بندر خرمشهر به کشور عراق نسبت به سه ماه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است؛ به این معنی که ۱۶ هزار و ۷۲۷نفر در مدت گفته شده تردد داشتیم.

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سفرهای دریایی از بندر خرمشهر در تعطیلات تابستانی گفت: مسافرانی که از بندر خرمشهر جا به جا می‌شوند بیشتر به کویت و عراق سفر می‌کنند که وضعیت مسافران کویت تا به الان روند ثابتی را داشته است.

وی با بیان اینکه روند تردد مسافران به عراق روبه رشد است افزود: در حال حاضر تردد مسافر از بندر خرمشهر به کشور عراق نسبت به سه ماهه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است. به این معنی که ۱۶ هزار و ۷۲۷ نفر در مدت گفته شده تردد داشتیم.

مدیرکل بندر خرمشهر افزود: یکی دیگر از حالت‌های تردد مسافران برای راهیان نور است که از مهرماه به بعد این تردد شروع می‌شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.

دریس ادامه داد: بیشتر برنامه‌های ما برای تردد مسافران در تابستان برای کشور عراق است که احتمال می‌رود، استقبال خوبی شود.

وی اظهار کرد: کشور عراق هم اقدامات قابل توجهی برای افزایش مسافران از عراق به ایران انجام داده است تا بتواند تردد در قسمت عراق را افزایش دهد.

مدیرکل بندر خرمشهر درباره حضور کشور های خارجی برای سرمایه گذاری در این بندر گفت: هیات‌هایی از آلمان و اوکراین تاکنون برای مذاکره آمدند که پتانسیل‌های بندر را به آن‌ها ارایه کردیم.