شناسهٔ خبر: 22968 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه خبر داد

تمهیدات راه و شهرسازی كرمانشاه به منظور ارتقای ایمنی محورهای اصلی و فرعی

عبدالله بهادری مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: همزمان با اجرای پروژه‌های عمرانی،حذف نقاط پرحادثه، نصب نیوجرسی‌های مفصلی و لولایی، اجرای عملیات روكش راه‌های استان، ۱۸ پروژه به منظور ارتقای ایمنی محورهای استان در سال ۹۵ پیشنهاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبداله بهادری گفت: در سال ۹۵، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید پیش از پیش به استفاده از حداقل امكانات به بهترین نحو ممكن بهره جست و این یعنی تلاش و تعامل بین دستگاه‌ها در كنار یك برنامه‌ریزی دقیق.

بهادری افزود: از آغاز سال، تاكید جناب دكتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی ضمن پیگیری و اجرای پروژه‌های عمرانی به ارتقای ایمن‌سازی محورها هم معطوف بوده،لذا پیرو این دستور، اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه هم با بررسی وضعیت اعتباری و البته اولویت‌بندی پروژه‌ها در كنار سایر عملیات‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف این دستگاه، ۱۸ پروژه ایمن‌سازی برای ارتقاء این مهم در محورهای مواصلاتی و به تبع رفاه كاربران جاده‌های پیشنهاد داده است.

اجرای روشنایی نقطه‌ای در ۵ تقاطع همسطح پرحادثه، نصب دو دستگاه تابلوی هشدار ایمنی سیار عملیات اجرایی راه‌ها، نصب۵۰۰ علائم ایمنی و الزامی و پوشش بیش از ۵۰۰ مترمربع از محورهای حادثه‌خیز با تابلوهای اطلاعاتی و هشداری،تجدید خط‌كشی سرد۵۰۰۰  كیلومتر و خط‌كشی اسپری گرم ۵۰۰۰ مترمربع از سطح آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها استان بخشی از پروژه‌های ایمن‌سازی پیشنهاد شده در سال ۹۵ است.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه در پایان افزود: در صورت تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های مذكور در كنار دیگر فعالیت‌های عمرانی این حوزه بیش از شروع فصل بارش عملیاتی خواهند شد.

گفنی است در این پروژه‌ها، تجهیز، توسعه، حفظ عملكرد شبكه و ساماندهی vhf رادیویی در مركز مدیریت راه‌های استان هم در نظر گرفته شده است.

سال ۱۳۹۴ اداره راه و شهرسازی استان كرمانشاه در ارتقای ایمنی محورها، اجرای پروژه‌های حذف و اصلاح نقاط پرحادثه و به تبع نقش در كاهش تلفات جاده‌ها در شمار مراكز برتر كشور بوده است.