شناسهٔ خبر: 22973 - سرویس استان‌ها

تخریب راه‌های عبوری غرب استان کرمانشاه توسط ترددهای كارگاهی

عبداله بهادری مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه گفت: ترددهاي كارگاهي پروژه سامانه گرمسيري راههای عبوری منطقه را تخريب كرده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه، مهندس عبداله بهادري پس از بازديد از شهرستانهاي غربي استان گفت: بيش از ۳۹۶/۷ كيلومتر از راههاي حوزه قصرشيرين، سرپل ذهاب، پاوه، جوانرود و ثلاث تحت فشار ترددهاي سنگين كارگاهي سامانه گرمسيري، آسيب جدي ديده است.

مدير كل راه و شهر سازي ضمن اشاره به اينكه مسيرها غالبا درجه ۲ و ۳ و روستایی است و براي ترددهاي سنگين ساخته نشده و همين امر موجب تخريب سطح راه و اختلال تردد اهالي منطقه بخصوص روستاييان شده،اين مهم را با استاندار كرمانشاه مطرح كرد و البته از دكتر رازاني هم براي اصلاح وضعيت مذكور قول مساعد گرفت.

عمده محورهاي آسيب ديده پس بازديدهاي مستمر ،در شهرستان قصرشيرين،محورهاي اين شهرستان به سرپل ذهاب،گيلانغرب،نفت شهر و ريخك به طول ۹۸ كيلومتر و در حوزه سرپل ذهاب،در منطقه دشت ذهاب،مسير سرآبله تا كوئيك حسن،سرابگرم به كمربندي شهر،ميانكل به جلالوند،رشيد عباس به بريموند و دشت ذهاب به سمت گرده نو به طول ۳۶/۵ ،در حوزه شهرستان جوانرود،حدفاصل محورهای سیاران-نهراب، جوانرود-ثلاث، راه بانی لوان و منطقه توریستی سفید برگ –شروینه ۱۴۳ کیلومتر،در حوزه ثلاث ۸۵ کیلومتر محورهای ازگله –شیخ صله و ازگله –سرپل ذهاب و در پاوه ۳۵ کیلومتر محورهای دوآب-مرخیل، ملندر- نودشه و پاوه – نوسود گزارش شده است که البته نیاز به بهسازی و ترمیم جدی دارد.

بنابه گزارش اداره مطالعات خسارت ناشي از ترددهاي كارگاهي پروژه عظيم سامانه گرمسيري به راه هاي استان ۴۵۰ ميليارد ریال برآورد شده است