شناسهٔ خبر: 22985 - سرویس هوایی

مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته

افزایش ۲۰ درصدی پروازهای فرودگاه مهرآباد در سال جاری/ راه‌اندازی دو ادراه‌کل جدید در سازمان هواپیمایی کشور/ رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی

فلایت‌ چک رشد ۲۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه مهرآباد در سال جاری، راه‌اندازی دو ادراه‌کل جدید صلاحیت پرواز و ایمنی در سازمان هواپیمایی کشور و رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه صنعت هوانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

 

ارتقاء سطح خدمات یکی از مهم‌ترین طرح‌هاي تفکر مدیریتی و نظام فرودگاهی است که فرودگاه مهرآباد در سال ۹۴ بعنوان یکی از فرودگاه‌های برتر در این حوزه قرار گرفت، در طول اجراي پیاده‌سازی طرح ارتقاء خدمات فرودگاهی اقدامات مهمی در حوزه‌های خدماتی، عمرانی، فنی مهندسی و هوانوردی انجام شد.

امسال تعداد پروازها در فرودگاه مهرآباد ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علی رستمی- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد:

 

اداره کل صلاحیت پرواز و اداره کل ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری راه‌اندازی شد.

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

 

خواستار تدوین چارچوبی برای توسعه همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور ایران و پرتغال هستیم.

وزیر مشاور در امور بین الملل وزارت خارجه کشور پرتغال:

 

طبق محاسبات اخیر با در نظر گرفتن شرایط امروز؛ بهای صندوق ایران ایر برای واگذاری به تامین اجتماعی تا ۴ هزار میلیارد تومان تخیمن زده شده است.

فرهاد پرورش- مدیرعامل ایران‌ایر:

برای بهبود جایگاه صنعت هوانوردی کشور در شاخص GDP و عملیات توریستی برنامه‌هایی داریم چراکه همه کشورهای توسعه یافته از صنعت هوانوردی پویایی برخوردار هستند و ما نیز باید به این پتانسیل کشور خود توجه کنیم.

علی عابدزاده- رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

 

مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد حوزه هوانوردی کشور امروز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران برگزار شد.

در فرودگاه مهرآباد انجام شد:

ما در تدارک گام و اقدامی بزرگ در جهت توسعه صنعت هوانوردی ایران هستیم. به عقیده من این صنعت قطعا در مجموعه صنعت‌های حمل ونقلی صنعتی پیشران بوده و می‌تواند موجبات توسعه منافع در اقصی نقاط کشور را با سرعت بسیار زیاد فراهم کند، به همین دلیل است که ما توجه بیشتری در این حوزه نسبت به سایر بخش‌های حمل و نقلی داریم.

عباس آخوندی-وزیر راه و شهرسازی:

هواپیمای فلایت‌چک به عنوان بهترین هواپیمای موجود جهان بوده و دارای جدیدترین امکانات و شاخصه‌های لازم برای وارسی‌های پروازی است.

با ابلاغ قانون دائمی شدن احکام برنامه‌های توسعه و نهایی شدن ماده ۳۶ الحاقیه به آن شرکت فرودگاه‌ها توان این را خواهد داشت که طلب‌های خود را از ایرلاین‌های بدهکار به شکل مستقیم از حساب آنها برداشت کند و دیگر حتی نیازی به مراجعه به مراجع قضایی وجود ندارد.

حبیب‌اله مه‌آبادی- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: