شناسهٔ خبر: 22994 - سرویس جاده‌ای

در بازدید جمعی مسئولان از مهم‌ترین پروژه‌های استان فارس مطرح شد

سرعت اجرایی آزادراه شیراز به اصفهان با تزریق سه هزار میلیاردریال/ آزادراه شیراز – اصفهان مهم‌ترین پروژه استان فارس

ساخت آزادراه استاندار فارس در دیدار معاون مدیرعامل شرکت ساخت از پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: تزریق اعتبار سه هزار میلیارد ریالی به پروژه عظیم آزاد راه شیراز به اصفهان در شش ماهه اخیر روند اجرایی این پروژه در دست ساخت را شتاب ویژه‌ای بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرشفیع معاون آزادراه‌های شرکت ساخت با سفر به استان فارس همراه سید محمد علی افشانی استاندار فارس شامگاه پنجشنبه از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بازدید کرد. جمعی از مدیران استان، مدیران و پیمانکاران پروژه نیز در این بازدید حضور داشتند. در این بازدید ۱۲ساعته به صورت زمینی از تمامی فازهای پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان بازدید به عمل آمد و نحوه فعالیت پیمانکاران این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار استاندار فارس گفت: مقایسه میان بازدید شش ماه قبل و بازدید امروز از این پروژه مهم ارتباطی و ترانزیتی نشان می‌دهد فعالیت‌های صورت گرفته در تمام قطعات پروژه سرعت هماهنگ گرفته و امیدوار کننده است. 

وی اظهار داشت: امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌ها، در هفته دولت سال ۹۷ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس گفت: فارس تنها استان پهناور کشور با پنج میلیون نفر جمعیت حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد و در طول سال ترافیک بالای جاده‌ای این استان به دلیل موقعیت نسبت به استان‌های همجوار فارس موجب شده که میزان تلفات بسیار بالایی در طول سال داشته باشد.

وی با اشاره به این که پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان با ۲۳۰ کیلومتر طول، ۱۳۰ کیلومتر مسافت را کوتاه‌تر می‌کند و تاثیر فراوانی در زمان سفر، صرفه جویی در سوخت و استهلاک ماشین ها دارد، گفت: در بازدید از این پروژه همه مدیران مرتبط حضور دارند تا اگر مشکلی در زمینه تملک و واگذاری معادن برای مصالح مورد نیاز پروژه وجود دارد، رفع شود.

به گفته استاندار فارس، پروژه آزادراه شیراز – اصفهان به دلیل اهمیت فوق‌العاده‌ای که دارد، مهم‌ترین پروژه استان محسوب می‌شود.