شناسهٔ خبر: 22997 - سرویس مسکن و شهرسازی

۱۹ خردادماه برگزار می شود؛

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های یک‌صد معمار، یک‌صد انتخاب

پوستر نشست هشتم از سلسله نشست های «یک صد معمار، یک صد انتخاب» با حضور معماران برگزیده کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست و پنجمین گفتمان هنر و معماری تحت عنوان یکصدمعمار، یکصد انتخاب با معرفی بناهای برگزیده معماری معاصر ایران از نگاه معماران در نشست هشتم خود میزبان هما ادیب زاده، نارد اردلان، رضا بهبهانی، سیدمحسن حبیبی، داراب دیبا، بابک نصیری، فاطمه کاتب، عمید مسعودی، محسن وفامهر و ماندانا یزدانشناس خواهد بود. در این نشست همچنین رضا کیانیان بازیگر سرشناس تئاتر و سینمای ایران نیز حضور خواهد داشت.

گفتنی است این نشست به عنوان نشست هشتم چهارشنبه ۱۹ خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در محل موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود و حضور برای علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

همچنین این برنامه که به همت انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می شود در جلسه دویست و پنجم خود و در نشست هشتم گزارشی نیز از برگزاری نشست هفتم ارایه خواهد کرد.

گفته می شود، انجمن مفاخر معماری ایران برای اجرای پروژه «یک‌صد معمار، یک‌صد انتخاب» قصد دارد ۱۰۰ اثر را از میان آثار ساخته‌شده در ۶۰ سال اخیر توسط ۱۰۰ معمار شناخته‌شده ایرانی معرفی کند.

این پروژه با برگزاری نشست‌هایی اجرا می‌شود و در هر نشست، معماران نام‌آشنای ایرانی بنای انتخابی خود را با بیان دلایل و استناد به مبانی نظری معرفی می‌کنند و در نهایت، ۱۰۰ بنای منتخب معماران، در کتابی مستند و علمی منتشر می‌شود تا در فضای علمی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.