شناسهٔ خبر: 23069 - سرویس استان‌ها

در همایش پیشگیری از حوادث و ارتقا ایمنی کودکان مطرح شد:

البرز امن‌ترین استان کشور در حوزه مرگ ناشی از تصادفات کودکان/ تاثير مثبت اقدامات ترافیکی بر امنيت جان شهروندان

تصادف رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: با توجه به اینکه آمار فوت ناشی از تصادفات کودکان در کشور ۱۱ درصد است، این رقم در البرز ۳ درصد بوده و امن ترین استان کشور برای کودکان است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سرهنگ همایون شریفی در همایش پیشگیری از حوادث و ارتقا ایمنی کودکان که پیش از ظهر یکشنبه در کانون امام علی(ع)، برگزار شد، اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که سالانه تعداد زیادی از افراد در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و شاهد تلفات قابل توجهیی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از مردم کشور به واسطه تصادفات جان خود را از دست داده و یا دچار مصدومیت و مجروحیت شدید و نقص عضو می شوند، افزود: با توجه به دربرگیری بالای تصادفات و نیز اهمیت آن که جایگاه مرگ و میر آن پس از بیماری های قلبی و سرطان قرار دارد، باید به طور جدی در این حوزه ورود کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور از سال ۸۴ تاکنون، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد خودروها حدود ۳ برابر شده و میزان میل به سفر افزایش چشمگیری داشته، اما خوشبختانه مرگ و میر ناشی از تصادفات حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ایران در سال های گذشته جزء کشورهای بسیار بد در حوزه مرگ و میر ناشی از تصادفات بود، اما با اقدامات ترافیکی صورت گرفته در دهه اخیر، اکنون در میانه جدول قرار داریم.

مهر در ادامه آورده است: شریفی با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کمبودها و کاستی های زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: والدین در حوزه آسیب های مربوط به کودکان بیشترین نقش را دارند و باید قانون در نظر گرفته شده توسط راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند که در این راستا استفاده از صندلی کودک و ممنوعیت نشاندن کودکان در صندلی جلو، باید مورد توجه آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه البرز در کشور امن ترین استان برای کودکان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه آمار فوت ناشی از تصادفات کودکان در کشور ۱۱ درصد است، این رقم در استان البرز به ۳ درصد می سد که البته باز هم رقم خوبی نیست و باید کاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: اقدامات زیادی برای کاهش آسیب های کودکان در استان انجام شده و در همین راستا موضوع سرویس مدارس در استان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و با برنامه ریزی انجام می شود.

وی ادامه داد: هیچگونه اغماضی در مواجهه با مواردی که جان کودکان را به خطر بیندازد صورت نمی گیرد و به واسطه همین کنترل و نظارت در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ حتی یک مورد تصادفات سرویس مدارس در البرز اتفاق نیفتاد.

شریفی تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه و خانواده ها برای کاهش خطرات ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی استفاده کنیم.