شناسهٔ خبر: 23258 - سرویس استان‌ها

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان:

بهره‌برداری از دو ساختمان عمومی با معماری ایرانی-اسلامی در هرمزگان/ بحث سیما و منظر شهری در هرمزگان از حالت شعاری خارج شده است

روح اله محسن زاده مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بحث سیما و منظر شهری در استان هرمزگان از حالت شعاری بیرون آمده و عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان هرمزگان، روح اله محسن زاده مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با تاکید بر عزم راه و شهرسازی هرمزگان در هویت بخشی به شهرها با الگوگیری از معماری بومی و ایرانی اسلامی افزود: در راستای تحقق به معیارها و ضوابط نما و منظر شهری، مجموعه راه و شهرسازی پیشگام در رعایت این معیارهاست بطوری که در پروژه‌های حوزه مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی این مهم در دستور کار قرار گرفته تا به عنوان الگو قرار گیرد.

 به گفته وی، تحقق این مهم در گروه استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مشاورین و متخصصین است که از ابتدای سال ۹۵ با دعوت از این افراد زمینه برای تحقق آن فراهم شده است.

وی با اشاره به تاکید مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در توجه به معماری بومی و سنتی هرمزگان در ساخت و سازها ادامه داد، در پیش گرفتن این سیاست زمینه ساز گام‌های بلندتر خواهد بود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: در پروژه‌های احداثی راه و شهرسازی تلاش شده تا  ضمن حفظ هویت ساختمان و تعریف نما بر اساس کاربری و عملکرد ساختمان، رعایت مسائل اقلیمی و بهره‌گیری از عناصر و المان‌های معماری ایرانی – اسلامی خصوصاً شاخصه‌های فرهنگ و معماری بومی استفاده شود.

 وی یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه را پروژه هنرستان هنرهای زیبای بندرعباس و همچنین کتابخانه مرکزی بندرلنگه دانست که با اتمام آن یکی از شاخص‌ترین ساختمان‌ها به منصه ظهور خواهد رسید.