شناسهٔ خبر: 23270 - سرویس جاده‌ای

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان/ تأکید دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری بر غیرزراعی بودن زمین‌ها و حفظ کاربری اراضی شهرک کوهسار البرز/ حفر طولانی‌ترین تونل در بزرگترین طرح در حال احداث کشور در قزوین/ تامین ۲۰ درصد از درآمد راه‌آهن توسط راه‌آهن یزد

احداث جاده سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان اصفهان، تأکید دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری بر غیرزراعی بودن زمین‌ها و حفظ کاربری اراضی شهرک کوهسار البر، حفر طولانی‌ترین تونل در بزرگترین طرح در حال احداث کشور در قزوینو همچنین تامین ۲۰ درصد از درآمد راه‌آهن توسط راه‌آهن یزد مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

نام استان

مدیرکل جدید راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه ارتقای امنیت جاده‌ها بستر توسعه سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذار خارجی و داخلی را به استان فراهم خواهد کرد، گفت: افزایش طول بزرگراه در استان یکی از راهبردهای اصلی خواهد بود.

کردستان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان البرز مصوبه شورای‌عالی را در هفت بند با تاکید بر غیرزراعی بودن زمین‌ها و حفظ کاربری اراضی شهرک کوهسار ابلاغ شد.

البرز

استاندار قزوین در بازدید از جاده در دست ساخت قزوین الموت تنکابن: با راه اندازی این جاده، الموت به یکی از مناطق فعال و پردرآمد اقتصادی تبدیل شده و همه کسانی که از آن مهاجرت کرده اند دوباره به این منطقه بازخواهند گشت.

مدیرکل ساخت و توسعه راههای مناطق شمالغرب کشور: جاده قزوین الموت تنکابن از بزرگترین طرح های در حال احداث کشور است که با پیش بینی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری، آینده الموت و منطقه را تغییر خواهد داد.

قزوین

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای جمع آوری بانک اطلاعاتی، پایش و اجرای بهتر طرح ها در مناطق ساحلی و توسعه سواحل مکران هزینه شده است.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن بازدید از محور مهر گله‌دار دارالمیزان گفت: طول کل این پروژه ۶۸ کیلومتر است که ۴۴ کیلومتر آن به صورت چهارخطه قبلا به بهره‌برداری رسیده و ۲۴ کیلومتر آن با مشخصات راه اصلی آماده بهره‌برداری است.

لارستان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۸۵ مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ های استان همدان قلع و قمع شده است.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از شهرداران خواست تا سیاست‌های تغییر کاربری زمین‌های شهری را از دستور کار خود خارج کنند.

هرمزگان

مديركل راه آهن لرستان گفت: ايستگاه جديد دورود راه آهن لرستان كه حدود ۶۵ درصد پيشرفت فيزيكی دارد، در صورت تامين نقدينگی در دهه فجر سال جاري افتتاح می شود.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طرح ساخت استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری بناب دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است گفت: امور شهرک ولیعصر شهر بناب برای بهره‌برداری درست باید به شهرداری واگذار شود.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح های هادی و مقاوم سازی اماکن روستایی را از موثرترین فعالیت‌های اجرایی برای کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ برشمرد.

آذربایجان شرقی

مجتمع خدماتی رفاهی رستو در مسیر اصفهان – شیراز و با همت سرمایه‌گذار داخلی در شهرستان شهرضا با کلیه امکانات و خدمات عمومی افتتاح شد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی گفت: کلیات طرح ساخت فاز اول آزادراه سلفچگان-اراک به تصویب رسید.

مرکزی

عملیات پروژه بهسازی و روکش آسفالت گرم کمربندی شمالی (بلوار مکران) و شرقی (بلوار سرباز) ایرانشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

ایرانشهر

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: برای آماده‌سازی و اورهال كردن ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در بخش راهداری اداره كل به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: سیاست عمومی وزارت راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه این است كه بتواند جاده‌های كشور را به پایانه‌ها و مبادی مرزی كشور متصل كند.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان از سكونت ۳۰/۴ درصد جمعیت شهری استان در محله‌ها و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: قریب به ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان در این محدوده‌ها ساكن هستند كه بیشترین درصد آنها در شهرهای گرگان و گنبدكاووس سكونت دارند.

گلستان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر به پایان رسیده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا پایان خرداد ماه امسال منطقه خزل غربی در شهرستان کنگاور به سمت صحنه از بن بست خارج می‌شود.

کرمانشاه

نحوه همکاری کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی برای راه‌‌اندازی سامانه مدیریت بحران در دومین جلسه این کارگروه بررسی و کارشناسی شد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی با اعلام همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی برای مهیا شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ میلادی (دی ماه ۱۳۹۵) از تامین اعتبار پروژه‌های معماری، شهرسازی و مرمت محورهای مصوب شورای راهبردی طرح مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

خراسان رضوی

در جلسه كمیسیون ایمنی راه‌های استان ایلام تمهیدات لازم برای سفرهای تابستانی، تحلیل علل و نوع حوادث رانندگی در استان و ساماندهی و نظارت بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

ایلام

رئیس راه و شهرسازی بندرانزلی از آزادسازی اراضی دولتی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان بندرانزلی خبر داد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گیلان از تکمیل سایت مسکن مهر دو شهرستان صومعه‌سرا و رودسر در گیلان خبر داد و گفت: استان گیلان در ۱۰ شهر بالای ۲۵ هزار و چهار شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای سایت مسکن مهر است که از این ۱۴ شهر تا کنون پرونده ۲ مورد آن بسته شده و تعهدات به طور کامل محقق شده است.

گیلان

مدیر كل راه آهن یزد گفت: موقعیت خطوط راه‌آهن یزد نسبت به دیگر راه آهن های كشور خاص است و این راه آهن می‌تواند ۳۵ درصد از حجم بار كشور را جابه‌جا و همچنین ۲۰ درصد از درآمد راه‌آهن را تامین كند.

یزد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش ۳۶ درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی فروردین ماه سال ۹۵ در راه‌های برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تهران