شناسهٔ خبر: 23271 - سرویس هوایی

مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته

پیش‌بینی صدور مجوز اوفک برای فروش ایرباس تا پایان ژوئن/ آمادگی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای سفرهای تابستانی/ آغاز اسقاط هواپیماهای فرسوده‌/ تاكيد بر ضرورت موضوع وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور

فرودگاه باند هواپیما پیش‌بینی صدور مجوز اوفک برای فروش ایرباس تا پایان ژوئن، آمادگی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای سفرهای تابستانی، آغاز اسقاط هواپیماهای فرسوده‌، تاكيد بر ضرورت موضوع وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه صنعت هوانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ونطلاپ اونال بایف- سرکنسول قزاقستان در ایران:

تلاش برای برقراری پرواز گرگان – آکتائو امری ضروری است.

 

روابط عمومی فرودگاه کاشان:

فرودگاه کاشان پس از دو دهه از آغاز عملیات اجرایی با انجام نخستین پرواز از مشهد مقدس روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

 

اصغر فخريه‌كاشان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تأمین مالی:

 

تلاش مديران شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در خريد هواپيمای فلايت‌چك اقدامی بزرگ است كه در ارتقای امنيت هوايی كشور بسيار موثر خواهد بود.

پیش بینی می‌کنیم تا پایان ماه ژوئن، OFAC مجوز فروش هواپیما را صادر کند.

 

 

مارتی بنتروت- مدیر فروش بوئینگ:

 

معامله با ایران سود خوبی دارد ولی معامله دلاری با ایران ممنوع است و باید به این کشور کمک کرد تا راهی برای پرداخت پول به بوئینگ پیدا کند. همچنین رئیس شرکت بوئینگ گفت: می توان انتظار داشت که بازار ایران احتمالا به صورت ۵۰-۵۰ بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود و ما قرار است بر سر این بازار رقابت کنیم.

 

مايك- استاد آموزش هواپيماي فلايت‌چك در ايران:

 

اين هواپيما كه توسط شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران خريداري شده، يكي از بهترين انواع هواپيماهاي فلايت‌چك موجود در جهان است.

 

روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

ارتباط دیتای شبکه زیرساخت عملیات هوانوردی فرودگاه ایلام با مرکز کنترل فضای کشور از برنامه ارتباطی E۱ به اترنت تغییر یافت.

 

علی رستمی- مدیرکل فرودگاه مهرآباد:

 

فرودگاه مهرآباد همواره در امر ساماندهی، توسعه و ارتقا خدمات به مسافران محترم تلاش می‌کند و با آغاز تعطيلات و شروع سفرهای تابستانی برای پوشش سفرهای تابستانی آماده می‌شود.

 

مقصود اسعدی- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

ایرلاین‌ها پس از دستور شرکت فرودگاه‌‌ها در حال اسقاط تدریجی هواپیماهای فرسوده و خروج آنها از فرودگاه‌ها هستند.

 

علی عابدزاده- رییس سازمان هواپیمایی کشور:

بحث وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور امری ضروری است که بخش تصدی‌گری و عملیات فیزیکی کار را شرکت فرودگاه‌ها برعهده دارد و کنترل و نظارت کار بر اساس استانداردها را سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌دهد.

 

اسفندیار کیانی بیگدلی- مدیر فرودگاه خرم‌آباد:

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین اعتبارات اين طرح ۵۲۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

 

 

محمد شکرچی‌زاده- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

با تاکیدی که دکتر آخوندی بر استفاده از بتن به جای آسفالت دارند و گسترش رویه‌های بتنی در پروژه‌های جدید، باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد را طراحی بتنی کردیم و این کار به عنوان نمونه‌ای آزمایش شده به جای روسازی آسفالتی است که پیش‌تر در کشور رایج بود.

فرهاد پرورش- مدیر عامل ایران‌ایر:

این شرکت هواپیمایی در حال مذاکره با بویینگ برای خرید هواپیماست که ممکن است با سفارش بیش از ۱۰۰ هواپیمای جت به ایرباس برابری کند اما باید موانع موجود بر سر راه دو توافق حل شود تا توافق سال گذشته برای حذف تحریمها بتواند حفظ شود.