شناسهٔ خبر: 23288 - سرویس استان‌ها

در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل مطرح شد

کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری

تصادف جاده‌ای رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه سوم تصادفات برون شهری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، "محمدمهدی بلوردی" در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: استان کرمان از نظر طول راه‌های برون شهری با طول ۶ هزار و ۱۷۶ کیلومتر، رتبه پنجم کشوری را دارد.

وی با اشاره به معادن و کشاورزی استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان رتبه هشتم کشوری با ۱۰ هزار و ۲۳۴ تن کیلومتر کالای حمل شده دارد و از نظر اورژانس فعال رتبه ۱۹ کشوری را دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۵۴ کیلومتر آزادراه و یک هزار و ۷۳۹ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد و با اشاره به روند افزایشی تصادفات استان کرمان و کسب رتبه سوم تصادفات برون شهری، تصریح کرد: در زمینه تصادفات استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد. بطوریکه در تصادفات برون شهری و روستایی  ۷۷۹ نفر کشته در سال ۹۴ داشته‌ایم که این میزان در سال ۹۳ برابر با ۷۰۶ نفر کشته بوده است.

به گزارش ايسنا مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه، یک چهارم ماموریت‌های اورژانس در استان کرمان به صورت ترافیکی و حوادث جاده‌ای است، افزود: در تغییرات تلفات در مسیرهای برون شهری و روستایی استان کرمان ۱۰.۳ درصد رشد داشته‌ایم در حالی که میانگین کشوری به صورت منفی بوده است.

وی با اشاره به هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان، اضافه کرد: ۸۰ درصد ترافیک و ۵۶ درصد تصادفات واژگونی در این بزرگراه‌ها اتفاق می افتد.

بلوردی ابراز کرد: پاسخگو نبودن کنترل سرعت سنتی، کمبود نیروی انسانی و ناوگان پلیس، افزایش تردد شبانه، کمبود بیمارستان‌های پیش‌درمان و پایگاه‌های اورژانس بین‌جاده‌ای و وجود قاچاق سوخت و افاغنه غیرمجاز مهمترین چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان است.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها، خط‌کشی راه‌ها، تهیه و نصب علایم رانندگی و اجرای روشنایی نقطه‌ای را از مهمترین برنامه‌های مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در راستای کاهش واژگونی‌ها در سال جاری برشمرد.

رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان با اشاره به تصادفات که توسط افغانی کش‌ها رخ می دهد، تصریح کرد: ۷۳ نفر در سال گذشته به صورت مستقیم در تصادفات خودروهای افاغنه‌کش در جاده‌های شمال استان کرمان فوت کرده‌اند.