شناسهٔ خبر: 23305 - سرویس استان‌ها

فرماندار آبیک در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان آبیک قزوین:

آمادگی کامل شهرستان آبیک برای انتخاب به عنوان پایلوت بازآفرینی شهری استان

جلسه فرماندار آبیک در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان آبیک قزوین گفت: با استفاده از تدبیر و برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توان سایت‌های قدیمی را با دسترسی آسان‌تر، بازگشایی معابر و بهسازی بافت‌های شهری موجود به یک منظر مناسب شهری تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی رحمانی با اشاره به مشکلات بافت‌های جدید گفت: با مجموعه اقداماتی در حوزه فقرزدایی و فرهنگ سازی می‌توان مردم را برای ماندن در محله قدیمی خود سوق داد.

رییس ستاد بازآفرینی بافت‌های شهری شهرستان آبیک بیان کرد: با توجه به وجود ۴۹ هکتار بافت فرسوده در شهر آبیک می‌توان با استفاده از امکانات، تجهیزات مناسب و کارآمد به نتایج مطلوب‌تری در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی همچنین افزود: شهرستان آبیک آمادگی  این را دارد که خود را برای انتخاب به عنوان یکی از نمونه‌های پایلوت استان معرفی نماید.

در ادامه اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت: پیش از این در حوزه بافت فرسوده بیشتر موضوعات کالبدی مورد توجه بوده و کمتر به بحث‌های فرهنگی، اجتماعی و محیطی پرداخته شده که با تصویب سند ملی بازآفرینی این نگرش تغییر یافته است.

محسن اسماعیلی همچنین با توجه به اهمیت این موضوع بیان داشت: راهبردهای موجود سند ملی بازآفرینی هم باید در استان و شهرستان‌ها تحقق پیدا کند.

رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه ساختار کارگروه‌های پنج گانه زیر مجموعه ستاد استانی را تشریح کرده و ارتباط بین ستادهای شهرستانی و کارگروه‌های تخصصی جهت تهیه برنامه‌های شهرستان را ضروری دانست.

وی در پایان گفت: مصوبات ستاد شهرستان در دبیرخانه ستاد بررسی و جهت تصویب نهایی به ستاد استانی ارسال خواهد شد.