شناسهٔ خبر: 23313 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی استان گیلان:

گشت حفاظت از اراضی می‌بایست با جدیت با زمین‌خواران برخورد قانونی كند

جلسه جلسه شورای اداری راه و شهرسازی استان گیلان با حضور مدیركل، مدیران، روسای ادارات ستادی و شهرستانی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در این جلسه با تبریك فرا رسیدن حلول ماه مبارك رمضان گفت: تشکیل یگان حفاظت از اراضی در کاهش جرائم زمین خواری و پیشگیری از تصرفات از اقدامات بسیار موثر وزارت راه و شهرسازی است.

 وی در ادامه با بیان اینكه با استقرار این یگان در استان گیلان با توجه به توریست پذیری و وجود زمین‌هایی با كاربری كشاورزی كه متاسفانه موجب شده تا زمین خواران در صدد احداث مستحدثات و تغییر كاربری باشند گفت: از یگان حفاظت انتظار می‌رود با این گونه ساخت و سازها به شدت برخورد قاونی انجام دهد و از مردم درخواست کرد كه در خصوص خرید املاك و اراضی حتماً از ادارات ثبت اسناد و املاك و راه و شهرسازی استعلام نمایند.

مدیركل راه و شهرسازی استان گیلان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی می‌بایست با حداقل هزینه و حداكثر كارایی، با عملكرد مضاعف و با تمام توان در سالی كه به فرمایش مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده فعالیت نموده و انتظار می‌رود بیش از پیش به مردم و جامعه خدمتگذاری كنیم.

در ادامه جلسه سرهنگ نظمی فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان گیلان گفت: استان گیلان با توجه به موقعیت و شرایطی كه دارد بیشتر مورد توجه زمین خواران قرار گرفته است و یگان حفاظت درصدد آن است كه با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های قضایی و با همكاری همكاران راه و شهرسازی بعنوان بازوان این یگان، با شناسایی زمین خواران و رانت خواران جدی‌ترین برخورد را با آنها داشته باشد.

در پایان جلسه رؤسای ادارات شهرستانی به ارائه مشكلات كاری و بررسی راه‌های حوزه استحفاظی پرداختند.