شناسهٔ خبر: 23320 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تاکنون:

بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان همدان جا به جا شدند

نوروز- مسافران اتوبوس معاون توسعه مدیریت و منابع اداره كل حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان گفت: یک میلیون و ۱۳۹ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان همدان از ابتدای امسال تاکنون به مناطق مختلف کشور جا به جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان، محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره كل حمل ونقل و پايانه‌های استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۱۳۹ هزار مسافر در استان جا به جا شدند و این در حالیست که سال قبل یک میلیون و ۴۳۴ هزار نفر با ناوگان عمومی سفر کرده‌اند و اختلاف تعداد مسافران در سال جدید نسبت به سال گذشته استفاده از سواری‌های شخصی است.

وی افزود: این تعداد مسافر در سال جدید در قالب ۱۰۲ هزار سفر با اتوبوس، مینی بوس و سواری زرد کرایه به بخش‌های تابع استان و برون استانی بوده است.

وی تصریح کرد: در فروردین و اردیبهشت امسال به ترتیب ۵۴۶ هزار مسافر در قالب ۴۸ هزار سفر و ۵۹۳ هزار مسافر در قالب ۵۴ هزار سفر صورت گرفته است که در دو ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل با اختلاف تعداد مسافران مواجه شدیم که این مهم به علت مسافرت‌های انجام شده با سواری شخصی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره كل حمل ونقل و پايانه‌های استان همدان با اشاره به تفکیک سفرهای انجام شده از ابتدای امسال در شهرستان‌ها، اظهار داشت: آمار سفر و مسافر در طی دو ماه اول امسال ۵۲ هزار و ۶۳ سفر در شهرستان همدان، ۹ هزار و ۴۷ سفر در شهرستان ملایر، ۷ هزار و ۵۴ سفر در شهرستان نهاوند و ۵ هزار و ۵۱ سفر در شهرستان تویسرکان بوده است.

وی افزود تعداد سفر در شهرستان‌های دیگر استان نیز، ۴هزار و ۲۸ سفر در شهرستان اسدآباد، ۷ هزار و ۹ سفر در شهرستان کبودرآهنگ، ۲ هزار و ۶۳ سفر در شهرستان رزن، ۱۰ هزار و ۹۷ سفر در شهرستان بهار و یک هزار و ۴۱ سفر در شهرستان فامنین انجام شده است.

سرگزی، تعداد جابه جائی مسافر در طی دو ماهه اخیر در شهرستان همدان را ۶۲۳ هزار نفر دانست و گفت: همچنین ۱۱۷ هزار مسافر در شهرستان ملایر، ۹ هزار مسافر در شهرستان نهاوند، ۴۷ هزار مسافر در شهرستان اسدآباد، ۵۶ هزار مسافر در شهرستان تویسرکان، ۱۲۹ هزار مسافر در شهرستان کبودرآهنگ، ۲۵ هزار مسافر در شهرستان رزن، ۵۸ هزار مسافر در شهرستان بهار و ۱۵ هزار مسافر در شهرستان فامنین در طی دو ماهه امسال جا به جا شدند.

وی با بیان اینکه تلاش به منظور جذب سرمایه استانی جهت نوسازی ناوگان عمومی مسافربری در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تلاش در جهت حذف سواری‌های پلاک شخصی بین شهری و گسترش فرهنگ استفاده از سواری‌های عمومی بین شهری در استان مدنظر قرار دارد.