شناسهٔ خبر: 23325 - سرویس استان‌ها

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

شتاب در حل مشکلات عمرانی با رفع موانع قانونی/ تسریع در تخصیص اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های روی زمین مانده/ کمیسیون عمران راه تعامل با وزارت راه و شهرسازی را پیش بگیرد

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تعامل کمیسیون عمران با وزارت راه و شهرسازی را در تسریع انجام پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده تاثیرگذار خواند و گفت: وزارتخانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که مجلس می‌تواند محل حل و فصل آن باشد.

سید هادی بهادری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بین کمیسیون عمران مجلس با وزارتخانه راه وشهرسازی منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی کشور می‌شود گفت: با توجه به اینکه سال‌ها به عنوان یکی از مدیران کشوری مشکلات اجرایی را از نزدیک درک کرده‌ام تاکید دارم با رفع موانع و گیرهای اجرایی می‌توان به کمک وضعیت عمران و اقتصاد کشور رفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شتاب در حل مشکلات عمرانی با رفع موانع قانونی امکان پذیراست و در همین راستا همکاری کمیسیون عمران مجلس تازه کار با وزارتخانه مربوط باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین و تصویب قوانین لازم برای تسریع انجام پروژه های عمرانی کشور اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های روی زمین مانده کمک بزرگ مجلس برای حل بخشی از مشکلات وزارتخانه راه و شهرسازی است. واگذاری پروژه‌های روی زمین مانده نیز راه حل دیگری است که باید از سوی مجلس مورد کارشناسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اصلاح قوانین دست و پا گیر را کمک دیگر مجلس نسبت به این وزارت راه و شهرسازی خواند و ادامه داد: وزارت راه درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی است که بخشی از آن با اصلاح آیین نامه‌های اجرایی و اصلاح ضوابط فنی حل می‌شود. به روزرسانی قانون نظام مهندسی کشور یکی از همین قوانین است که بهتر است به محض شروع کار کمیسیون در دستور کار قرار بگیرد.