شناسهٔ خبر: 23398 - سرویس استان‌ها

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های گلستان:

برگزاری ۳۲۰۰۰ نفر-دوره آموزش‌های تخصصی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در استان گلستان

مهندس میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: در سال گذشته ۳۲۰۰۰ نفر-دوره آموزش‌های تخصصی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان، مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان گفت: در سال ۱۳۹۴ سی و دو هزار نفر-دوره برای رانندگان استان گلستان که در بدو شروع بکار رانندگی و یا مشغول به این حرفه بودند دوره‌های آموزشی رانندگی برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: تمامی افرادی که متقاضی فعالیت در زمینه رانندگی حرفه‌ای در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری هستند طبق قانون جهت آشنایی با مباحث روز تخصصی مرتبط با زمینه شغلی ملزم به شرکت در دوره‌های فوق می‌باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان در ادامه افزود: در استان گلستان چهار مرکز آموزش خصوصی در شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا که مجوزهای لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی را از این اداره کل اخذ نموده‌اند، در حال فعالیت در زمینه آموزش رانندگان حمل و نقل جاده‌ای هستند.

میقانی با توجه به نیاز رانندگان به آموزش‌های روز آمد، متذکر شد: تمامی دوره‌هایی که رانندگان در آنها شرکت می‌نمایند حاوی مطالب تخصصی هستند که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

وی عنوان دوره‌های که رانندگان در طی اشتغال به حرفه رانندگی باید طی نمایند به شرح ذیل عنوان کردند: رانندگان بخش باری و مسافری در بدو آغاز بکار به مدت ۲۴ساعت دوره‌های بدو خدمت باری و مسافری شامل دوره‌های اخلاق حرفه‌ای، آشنایی با قوانین و مقررات حمل و نقل، مهارت‌های رانندگی، مشخصات وسایط نقلیه، اسناد حمل و نقل، ضوابط حمل بارهای عادی و مهار بار در انواع وسایط نقلیه، بهداشت و سلامت شغلی و حرفه‌ای، امداد و نجات جاده‌ای، برر سی و تشریح چند تصادف جاده‌ای مهم و حقوق شهروندی را طی می‌نمایند و کلیه رانندگانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری می‌باشند موظف به شرکت در دوره‌های بازآموزی به مدت ۶ ساعت هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان در پایان گفت: در حال حاضر در بخش حمل و نقل باری استان تعداد ۱۱۲۰۰ نفر و در بخش حمل و نقل مسافری ۳۲۰۰ نفر راننده مشغول به این حرفه هستند.