شناسهٔ خبر: 23423 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

توسعه شهرهای هرمزگان باید زمینه‌ساز جذب گردشگر باشد/ استفاده از ظرفیت دریا و معماری بومی دو مولفه مهم برای جذب توریست

غلامرضا شيری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: توسعه و گسترش شهرهای هرمزگان باید زمینه را برای جذب گردشگر و توریست فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامرضا شیری با بیان این مطلب در جلسه شورای مدیران اداره کل راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه و آبادانی استان هرمزگان، افزود: هرمزگان ظرفیت زیادی برای توسعه و آبادانی دارد و این مهم باید محقق شود.

وی گفت: برای این مهم باید توسعه و گسترش شهر و آبادانی هرمزگان بر اساس معیارهای تعیین شده مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای جذب گردشگر دارد که از جمله آنها می‌توان به دریا و معماری بومی اشاره کرد.

وی گفت: برای تحقق این مهم نیازمند شکوفایی در ساخت و تکمیل امکانات دریایی و استفاده از معماری‌های اصیل بومی هستیم.

شیری اضافه کرد، راه و شهرسازی هرمزگان تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا قدم‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه بر هماهنگی بین بخشی تاکید و بیان داشت: یکی از وظایف ما افزایش روحیه امید در جامعه است که این مهم با رفع مشکلات و آبادانی شهرها و روستاها محقق می‌شود.

به گفته وی، راه نقش اساسی در توسعه دارد از این رو شروع آبادانی از مجموعه راه و شهرسازی است که امیدواریم با عمل به وظایف گام‌های موثری برداشته شود.

شیری همچنین با تاکید بر تقویت ادارات شهرستانی راه و شهرسازی گفت: خدمات راه و شهرسازی باید در کل استان هرمزگان گسترش یابد که تقویت ادارات شهرستانی می‌تواند زمینه را برای خدمات‌دهی بیشتر فراهم آورد.

وی در ادامه به لزوم خدمات‌رسانی به جانبازان در اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: جانبازان در جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند تا ما سال‌های سال در آرامش زندگی کنیم و در این برهه زمانی نیز وظیفه ماست که پاسخگوی جانفشانی آنها باشیم، ملاقات مديران با جانبازان و پاسخگويی به درخواست‌های آنان بايد بدون واسطه و مستمر شود.