شناسهٔ خبر: 23466 - سرویس وزارتی

واکنش جامعه علمی کشور به تخلفات حوزه معماری و شهرسازی در مشهد

جزئیات نامه روسای دانشکده‌های معماری به وزیر راه و شهرسازی/ حمایت دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و هنر از مصوبه‌های شورای‌عالی شهرسازی و معماری

دانشگاه روسای دانشکده‌های معماری و شهرسازی ۴ دانشگاهِ تهران، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و هنر در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از مصوبه های شورای عالی شهرسازی و معماری حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی اقدام شهرداری مشهد و فرافکنی آن نهاد مردمی مجری، روسای دانشکده‌های معماری و شهرسازی دانشگاه های شهیدبهشتی، علم و صنعت ایران، هنر، رئیس دانشکده شهرسازی و رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران طی نامه‌ای دفاع و موافقت علمی و فنی خود را از مصوبه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به عنوان اسناد بالادستی شهرداری ها اعلام کردند.

در نامه روسای دانشکده های معماری و شهرسازی دانشگاه های شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، هنر و تهران به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آمده است: با سلام و احترام/ قریب سه سال است ذهن مدیران حوزه معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و سایر دلسوزان، مشغول پاسخ به این پرسش است؛ آیا به هر قیمتی می‌توان درآمد شهرداری ها را افزایش داد؟

این عزیزان قصد دارند بگویند افزایش درآمد نباید به قیمت از بین بردن سلامت زندگی، تجاوز به حق و حقوق دیگران، بر هم زدن و دخالت بیجا در بافت‌های تاریخی و اجازه ساخت در باغات و حرایم شهری باشد. در اقدامی شایسته و بخردانه شورای عالی شهرسازی و معماری، این مساله را در دستور جدی کار خود قرار داده و آن را پیگیری می‌کند.

اعضای هیات علمی و مسئولین دانشکده‌های باقدمت معماری و شهرسازی کشور خود را موظف می‌دانند از طرح این پرسش علنی و اقدامات لازم توسط معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و همکاران ایشان برای جلوگیری از موارد یاد شده حمایت قاطع داشته باشند.

گفتنی است این نامه به امضای اکبر حاجی ابراهیم زرگر رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، احمد اخلاصی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، علیرضا مستغنی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر، اسفندیار زبردست رئیس دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران و شاهین حیدری رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران رسیده است.