شناسهٔ خبر: 23531 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان قزوین:

استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تسهیلات برای رونق بازار مسکن

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اگر شرایطی فراهم شود تا بر اساس آن مدت زمان انتظار برای دریافت تسهیلات کاهش یافته و قیمت زمین نیز جزو آورده‌های متقاضی دریافت وام در نظر گرفته شود، شاهد تحولات قابل توجهی در حوزه ساخت و ساز خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این موضوع در جلسه شورای مسکن استان گفت: برای ایجاد رونق در بازار مسکن و ساخت و ساز باید از تمام ظرفیت‌ها، تسهیلات و توان موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده شود.

وی در ادامه افزود: یکی از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی رونق بخشیدن به بازار مسکن و حرکت به سوی حل مشکلات چرخه مسکن با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود است.

مانی فر همچنین با توجه به سیاست‌های ابلاغی سال اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد بستری مناسب برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی از موارد اثرگذار برای تحقق این سیاست‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار کردن مشکلات و معضلات پیش روی سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف مستعد سرمایه‌گذاری است.

حامد مانی فر عنوان کرد: ما آمادگی این را داریم که درخواست‌ها و پیشنهادهای متخصصین و فعالین حوزه ساخت و ساز را در شورای مسکن مطرح کرده و تا حصول نتایج مطلوب پیگیری نماییم.

دبیر شورای مسکن استان در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در حوزه مسکن با آن روبرو هستند نداشتن اطلاعات کافی در مورد تسهیلات ارائه شده از جانب بانک‌ها است که در این راستا لازم است با استفاده از امکانات مختلف و متنوعی که در اختیار است، اطلاعات کامل در اختیار متقاضیان و عموم مردم قرار گیرد.