شناسهٔ خبر: 23546 - سرویس جاده‌ای

در کارگروه تخصصی حمل و نقل، شريان‌های حياتی و بلايای جوی و طوفان انجام شد:

تصویب نقشه راه عملیاتی مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی/ تقدیر از عملکرد استان‌های سیل زده در میدان عملیات/ تصمیم‌گیری درخصوص تامین اعتبار خسارات سیل فروردین ماه

کارگروه بلایای جوی و طوفان نهمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شريان‌های حياتی و بلايای جوی و طوفان با تصویب نقشه راه عملیاتی مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و با بررسی وضعیت استان‌های سیل خوزستان لرستان و ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نهمين جلسه كارگروه تخصصي حمل و نقل، شريانهاي حياتي و بلاياي جوي و طوفان با حضور امیر امینی رئیس کارگروه تخصصی و معاون وزیر راه و شهرسازی و منوچهر رحماني مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد.

دراین جلسه ضمن تصمیم‌گیری در خصوص تدوین نقشه راه مديريت بحران و هم چنین استماع توضیحات نماينده سازمان هواشناسي در خصوص نقشه راه سازمان، گزارش کاملی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص عملكرد و مشکلات استان درباره سيل فرودین ۹۵ ارایه شد. هم چنین درخصوص سيل استان‌های ايلام و لرستان نیز گزارش مبسوطی از سوی اعضا ارایه شد.

امیر اميني معاون وزیر و رئیس كارگروه بعد از استماع گزارش خسارات مناطق سیل زده با درخواست کمک‌های مالی به استان خوزستان موافقت و اعلام داشت ضمن ارسال مجدد درخواست خسارت استان به وزارت کشور از محل اوراق قرضه و قیر تهاتری کمک‌های لازم به استان‌های خسارت دیده انجام گیرد.

وی هم چنین با تاکید بر ضرورت آموزش مدیریت بحران برای مردم در کنار آموزشهای کارکنان سازمان‌های مربوطه، بر اطلاع‌رساني به موقع بحران‌ها توسط هر يك از اعضای كارگروه تاکید کرد و با استقبال از نقشه‌راه تهیه شده مدیریت بحران خواستار عملیاتی شدن آن تا رسیدن به وضعيت مطلوب شد.

كريمي دبير كارگروه حمل و نقل دريايی، وظيفه نماينده كارگروه بلایای جوی و طوفان، عباسي نماينده شركت فرودگاه‌ها، فيروزی‌پور دبير كارگروه هواپيمايی، ناوي دبير كارگروه حمل و نقل جاده‌ای، سعادت دبير كارگروه حمل و نقل ريلي، از اعضای حاضر در جلسه کارگروه بودند.